El pàdoc del Circuit de Catalunya s'omple de gent durant el cap de setmana_617x412
El pàdoc del Circuit de Catalunya s'omple de gent durant el cap de setmana - J.B.
El camió del Dani Pedrosa és un dels que més expectació aixeca - J.B.
Les fotos amb les paraigüeres són de les més buscades - J.B.
Les fotos amb famosos també van buscades - J.B.
09/06/2016 Esports
Un cap de setmana de curses al Circuit
Els Grans Premis es destaquen per les curses del diumenge, però al darrera hi ha molt més del que es veu
Albert San Andrés
El món de la competició és un complex circ on tot està perfectament pensat, estudiat i provat i un Gran Premi, esportivament parlant, no té cap mena de concessió a l'atzar. Els afeccionats però, només poden veure una petita part de la grandiositat d'aquest 'Continental Circus' i no arriben a ensumar-se tot el que hi ha al darrera de tot.

Normalment, els Grans Premis comencen amb setmanes prèvies de preparació, amb l'adequació de la pista, així com la pintura i col·locació de cartells publicitaris. És durant la mateixa setmana quan es posen els afegits de les proteccions específiques, en el cas de MotoGP, els air-fences (les bosses d'aire a les zones on hi ha mur), piles de neumàtics addicionals, etc.

Però el GP en si, comença dijous, amb el media-day, el dia on els pilots fan rodes de premsa, entrevistes i compromisos publicitaris. Les marques aprofiten per organitzar esdeveniments i festes pels seus VIPs i per la gran família que és el mundial. Aquest any però, divendres van quedar cancel·lades per la desafortunada mort del pilot mallorquí Luis Salom, després de l'accident a la corba 11, durant la segona tanda de lliures de divendres.

L'afluència de públic aquest dia es petita, i només els més fidels -i aquells que es poden permetre faltar a la feina un dia- resten a les grades del Circuit. Divendres, l'activitat es torna frenètica i la circulació pel vial de servei augmenta conforme van començant les sessions d'entrenament. Els 'shuttle' del Circuit giren i giren, recollint i deixant fotògrafs en busca de la millor instantània pels seus mitjans. Els scooters ho envaeixen tot, amb els pilots, membres dels equips i periodistes que no es volen perdre res.

En la zona del pit-lane l'activitat és incessant i els mecànics, juntament amb la resta de membres de l'equip s'afanyen per millorar les motos dels seus pilots. Als 'hospitalitys', aquells grans camions que es converteixen en una gran sala d'estar, la gent va passant per dinar, fer un petit descans o simplement tafanejar. Allà és on normalment els pilots fan les rodes de premsa diàries, amb un grup més reduït de periodistes.

Al pàdoc, un centenar de camions emmagatzemen les peces de recanvi o fan de moto-home pels equips i resten impassibles als esdeveniments. La sala de premsa però, és un constant borbolleig de gent durant els quatre dies de la cursa. Allà, més de 20 fileres de taules plenes d'ordinadors, càmeres i motxilles, donen fe de tot el que passa a pista, on els oficials, muts sofridors de la climatologia, senyalitzen amb les banderes i resten tot esperant rescatar algun pilot en problemes.

Als accessos, milers de vigilants vetllen pel bon funcionament de la cursa i donen la informació necessària als 100.000 afeccionats que aquest any han omplert les grades del traçat.

En definitiva, tot es converteix en un perfecte engranatge per mostrar al món un dels majors -i millors- espectacles de l'esport, on res es deixat en l'aire. Situacions com les viscudes divendres passat amb l'accident de Salom uneixen encara més a tots els integrants d'aquest circ i fan canviar d'opinió fins i tot als rivals més enfrontats, que signen la pau definitiva, en un dels pitjors moments que es poden viure en aquest esport.
Comparteix
M'agrada
Comentaris