11/10/2019 Opinió
El Quart Cinturó… ja el tornem a tenir aquí!
CUP Castellar

Recentment, hem rebut la notícia que els consistoris de Sabadell, Terrassa i Castellar del Vallès estan d’acord a treballar conjuntament per fer realitat l’anomenada Ronda Vallès, que connectaria la nostra vila amb la C-58 sense haver de creuar la Gran Via de Sabadell. Aquesta mesura busca descongestionar la principal via de la ciutat veïna i oferir als castellarencs i castellarenques un accés més directe (i suposadament més ràpid) a les carreteres principals de la comarca. 
El cas és que, encara que l’alcaldessa de Sabadell i el de Castellar, ambdós del PSC, s’entestin a destacar que es preservarà el bosc de Can Deu (com si així ja complissin la quota mediambientalista), la realitat és que els costos mediambientals d’una infraestructura faraònica d’aquesta magnitud són enormes. El Quart Cinturó, rebatejat com a Ronda Vallès, tindria un impacte irreparable sobre el territori i el paisatge que, des del nostre punt de vista, no compensen ni de lluny els beneficis en la mobilitat rodada (previsiblement obsoleta) de la nostra vila. Per no parlar de les conseqüències de l’increment del trànsit de vehicles en la qualitat de l’aire, en forma de contaminació, que afecta la salut de tots i totes. 
Des de la CUP Castellar creiem que, si l’Ajuntament realment vol fer-nos creure que li preocupa el medi ambient, en comptes d’apostar per projectes d’infraestructures que consoliden i potencien l’ús del vehicle privat, hauria de prioritzar la inversió en solucions al transport col•lectiu, com és el tren. Cal una solució a la mobilitat de la vila, està clar. Nosaltres pensem que la proposta ha de ser versàtil, ha de respectar el territori i, com a mínim, ha de suposar un pas endavant en la millora de les connexions amb transport públic. No obstant, sembla que l’Ignasi i els alcaldes de les ciutats veïnes volen donar llarga vida al sector de l’automòbil. Així, doncs, a la CUP Castellar ens preguntem: quin és l’objectiu real del projecte de la Ronda Vallès? Es pretén donar una solució sostenible que millori el benestar de les castellarenques i castellarencs, o el que realment es vol és preservar els interessos privats de les companyies automobilístiques i les grans empreses que operen a Castellar? De nou, ens preguntem: hi ha voluntat real de canviar de model? 

Comparteix
M'agrada
Comentaris