14/05/2021 Opinió
Castellar del Vallès, administració local oberta i transparent
Carol Gómez

El context viscut el darrer any a causa de l’emergència sanitària Covid-19 ha posat en valor la necessitat de transformació digital de tots els sectors i àmbits i, en el nostre cas com a Ajuntament, el de les administracions públiques. 
A causa de la pandèmia, s’ha viscut un salt equivalent a una dècada només en un any .
Conscients des de fa temps d’aquesta realitat i, com he indicat, encara més en el 2020, en els darrers anys hem estat treballant per apropar l’administració electrònica i tota la informació de l’activitat que es realitza en el consistori de manera clara, senzilla i transparent a la ciutadania per mitjà de les eines electròniques i del portal de transparència i dades obertes.
Parlem del que es coneix com a administració electrònica (facilitat de tramitació electrònica i àgil per al ciutadà, entre d’altres)  i govern obert (una comunicació entre l’Administració i la ciutadania que sigui: bidireccional; permanent; transparent) .
Aquesta tasca ha estat reconeguda aquest mes de maig. L’Ajuntament ha rebut dos reconeixements en aquests àmbits, cosa que ens anima a continuar treballant en tots els àmbits de l’Ajuntament. 
Aquests reconeixements han estat: 
-Reconeixements Administració Oberta a les administracions capdavanteres en la transformació digital que l’Administració Oberta de Catalunya atorga cada any des de fa sis edicions. Castellar del Vallès ha estat reconeguda en totes les edicions en el top 10 dels municipis d’entre 20.001 i 50.000 habitants.
-Infoparticipa: Castellar del Vallès és un dels 39 municipis catalans que ha complert els 100% dels indicadors establerts en el Segell Infoparticipa, una certificació de la Universitat Autònoma de Barcelona que assoleix per vuitena vegada consecutiva (al 100% els darrers 4 anys) i que distingeix els consistoris que destaquen per la qualitat i la transparència de la informació als seus portals web municipals.
Des de l’Ajuntament continuarem treballant per apropar l’administració local a la ciutadania en tots els àmbits i facilitar la transformació digital que estem vivint amb una escolta activa (com per exemple amb els pressupostos participatius, el primer estudi de bretxa digital en el mes d’abril o les formacions del Pla d’Inclusió Digital a usuaris dels serveis municipals que s’estan duent a terme en aquests moments).

 

Comparteix
M'agrada
Comentaris