3_617x412
Imatge d'arxiu d'un comboi de la C-1 a la parada de la Plaça Calissó - I.V.
08/07/2020 Actualitat
La Vallesana no recupera la xifra d'usuaris prèvia a la crisi sanitària

La línia d'autobús interurbana de Moventis que connecta Sabadell i Castellar registra un 60% menys d'usuaris en la represa de la normalitat

R.Gómez

La mobilitat va ser una de les primeres qüestions que es van regular arran de l'estat d'alarma, immersos en la crisi sanitària de la Covid-19. Els mitjans de transport públic van reduir la freqüència de pas i l'aforament, i van implantar unes noves mesures de seguretat per tal de frenar la cadena de contagis. Quatre mesos després, la nova normalitat ha dibuixat un nou escenari per als mitjans de transport.

 

Concretament, en el cas de la línia d'autobús C-1 de la Vallesana, que connecta Castellar i Sabadell, no han aconseguit recuperar la xifra d'usuaris prèvia a la pandèmia. Segons les dades que ha fet públiques l'empresa de transport Moventis, que gestiona la C-1, la nova normalitat s'ha traduït per a la Vallesana en un 60% menys de passatgers. Fins i tot, després d'un tímid repunt les primeres setmanes de juny, darrerament s'ha registrat de nou un lleu descens d'usuaris.

 

A hores d'ara, tot i que la freqüència de pas ha augmentat, encara no s'ha restablert l'horari habitual. En dies feiners, abans de la crisi la freqüència era de 12 minuts, i actualment és de 15 minuts. Durant el cap de setmana, dissabte es compleix amb l'horari, amb un comboi cada 30 minuts, però diumenge no s'ha recuperat l'horari d'abans de la crisi sanitària, que era d'un autobús cada 30 minuts. Ara, diumenge, la freqüència de pas és d'un autobús cada 60 minuts.

 

MESURES DE SEGURETAT
A mesura que evolucionava la pandèmia, també ho van fer les mesures de seguretat, higiene i autoprotecció que van adoptar els autobusos. "Des d'un inici es va realitzar una avaluació de riscos, per part del nostre servei de prevenció aliè, amb el que hem col·laborat molt estretament per aplicar els protocols adients en cada moment. Val a dir que aquests protocols d'higienització i control han estat certificats per Applus. Podríem definir aquestes mesures de seguretat en dos grans blocs, internes, amb afectació al nostre personal, i externes, amb afectació als usuaris", detallen des de Moventis.

 

Així, l'empresa va impulsar el teletreball per a la plantilla no essencial per a la prestació de servei, es va dotar tor el personal d'EPIs (mascaretes, guants, gels hidroalcohòlics i ulleres de protecció), i material de neteja. D'altra banda, també es van establir protocols d'increment de neteja i d'higiene personal, en referència a la desinfecció de l'espai i els canvis de torn, es va precintar la zona del conductor per evitar contactes, i posteriorment s'hi van instal·lar cortines separadores.

 

Des de Moventis remarquen que es va crear un Comitè de Seguiment per supervisar les mesures de seguretat, i es va elaborar una Pla de Contingències per tal que el servei no quedés afectat en cas d'un contagi massiu del personal. A més, es van obrir canals de comunicació amb els treballadors per informar-los sobre la malaltia, les noves mesures d'higiene i de distanciament, o del protocol de comunicació en cas d'una possible infecció. A més, en el marc de la Covid-19, es va posar a disposició de la plantilla un telèfon de consulta i d'atenció psicològica.

 

En referència als usuaris, a banda de la reducció de l'aforament fins a un terç durant les primeres setmanes, es va establir per part de l'administració pública l'ús obligatori de les mascaretes, mesura que encara és vigent.

 

Comparteix
M'agrada
Comentaris