Les motos elèctriques que ha incorporat la Policia Local
Les motos elèctriques que ha incorporat la Policia Local. || CEDIDA
11/02/2019 Actualitat
La policia local de Castellar estrena dues motos elèctriques

Des del 14 de gener, el cos està fent classes d’educació viària als alumnes de 5è

La Policia Local ha estrenat recentment dues motocicletes elèctriques que s’han incorporat a la seva flota. Es tracta de dues BMW Scooter de 35 kw (47CV) que tenen una autonomia de 160 km i que substitueixen les dues motocicletes que fins ara estaven en servei.


Així, actualment, la Policia Local disposa d’una flota de set vehicles: una furgoneta, un cotxe no logotipat, un vehicle tot terreny, dues motocicletes elèctriques i dos cotxes patrulla (un dels quals és un vehicle híbrid). Segons el regidor de Seguretat Ciutadana, José Leiva, l’adquisició d’aquestes dues motocicletes elèctriques “dona continuïtat a la línia de contractació de vehicles que fomenten la mobilitat sostenible, que es va iniciar l’any passat amb la compra d’un Toyota Prius híbrid”.


Cal recordar també que el parc de vehicles de l’Ajuntament compta amb una furgoneta i quatre bicis elèctriques que utilitzen habitualment els serveis tècnics municipals. Les noves motocicletes s’han adquirit mitjançant el procés de compra agregada que s’inclou en un acord marc de l’Associació Catalana de Municipis i Comarques (ACM).

 

NOU CURS D'EDUCACIÓ VIÀRIA
Des del 14 de gener, la Policia Local de Castellar està fent classes d’educació viària als alumnes de cinquè de les set escoles de la vila. El caporal David Soler explica que primer es fa una classe teòrica a les aules i després a l’Espai Tolrà on hi ha un circuit que simula un tram urbà. “Hem anat als col·legis explicant què s’ha de fer anant de vianants, passatgers d’un vehicle i com a conductors. El que comentem de com s’ha de circular i la senyalització ho practiquem al circuit”, apunta Soler, que afegeix que “muntem un circuit com si fos una petita ciutat amb semàfors, senyals de trànsit i passos de vianants, cosa que als alumnes els agrada molt”.


La professora Noemi Plana, de l’escola Bonavista, assegura que un dels objectius de la classe pràctica és utilitzar la bicicleta a l’espai públic: “L’alumnat es motiva per agafar la bicicleta com a mitjà de transport més divertit i sostenible”


Els alumnes podien fer dos tipus de recorregut al circuit, un d’habilitat i un altre de ziga-zagues, a més d’aprendre senyals com aturar, cedir el pas, girar a  esquerra i dreta o el senyal d’una rotonda. “També vam aprendre a fer gestos per girar en les dues direccions, aturar-nos o seguir endavant”, reconeixia un dels alumnes del Bonavista. Al final, els nens i nenes obtenien un carnet per la seva participació en les classes d’educació viària. Aquest divendres  acabaran les classes d’educació viària.  

 

Els alumnes del col·legi Bonavista després de fer les proves al circuit de l'Espai Tolrà

Els alumnes del col·legi Bonavista després de fer les proves al circuit de l'Espai Tolrà. || J. PERERA

Comparteix
M'agrada
Comentaris