· D'on et ve, aquesta passió?
Quan era petita, a pagès, a part de jugar també cuinava. És clar que feia més desgràcies que encerts! I llegia molts llibres de cuina. Quan tenia 20 i pocs anys vaig voler enfocar la professió cap aquí, però no per ser cuinera. Aleshores, l'ofici no tenia el prestigi que té ara i les escoles de cuina, - només n'hi havia tres- eren caríssimes. Volia ser comunicadora i divulgadora gastronòmica. Vaig estudiar la diplomatura de turisme i la llicenciatura de publicitat i relacions públiques. També tinc un màster en direcció d'empreses a l'economia del coneixement i un postgrau de Brand Community Management de La Salle.
· Aquest postgrau et va introduir al món digital?
Sí, en aquest postgrau vaig aprendre l'estratègia de marca a nivell digital. Jo, fins al 2013, tenia facebook i poca cosa més. Els coneixements pràctics d'aquest postgrau els vam adquirir en grup, fent un bloc, creant la seva estratègia i fent difusió a les xarxes socials perquè vinguessin al bloc. A mi em van encarregar Instagram.
· I t'has convertit en una "influencer" en poc temps...
He he, una micro influencer, en tot cas. Certament, Instagram em va enganxar tant que al cap de poc en vaig obrir un propi i vaig començar a penjar fotos de menjar, el que fèiem a casa amb el meu home i el que menjàvem als restaurants.
· Quan et va començar a créixer el número de seguidors?
Quan vaig aplicar els coneixements del que havia estudiat al postgrau, vaig aplicar estratègia. Em vaig preguntar per què hi havia 'instagramers' que tenien milers de seguidors i ho vaig analitzar, sense saber exactament la repercussió que tindria al meu Instagram. Fins que un dia, quan ja tenia uns 1.000 seguidors, em van convidar a un esdeveniment. Seria el primer de molts que vindrien...
· I l'Instagram segueix creixent...
Sí, i ara sóc conscient de l'estratègia que he de seguir. Paral·lelament, he establert col·laboracions i contractes amb empreses agroalimentàries, restaurants, agències, vaig a molts esdeviments, conec gent del món gastro i llegeixo molt sobre gastronomia, perquè és un àmbit que m'encanta. Estableixo una relació amb algunes empreses i marques, però m'hi he de sentir còmode, he de creure en el producte. És difícil dir que no, al principi, i et deixes comprar fàcilment. Però ara sóc més exigent, hi ha diferents fórmules entre empreses i influencers, l'estratègia win-win, per exemple. Per motius d'agenda, he de dir que no a molts llocs on em conviden, no dono l'abast!
· Aquesta feina, la combines amb una altra, amb quina?
Tinc una pàgina de venda on-line de complements de moda fets per artesans. I ara he obert un blog gastro, que és la pota que em faltava per completar la meva presència a les xarxes. Tinc Instagram, twitter, facebook, linkedin, però no tinc ni pinterest ni google . Si algun dia una d'aquestes xarxes deixés d'estar de moda, el blog em proporciona marca pròpia.
· Dediques molta estona a fer la foto del plat que penges?
Sí, a vegades, molta. Faig les fotos amb el mòbil. He llegit molt sobre el tema per esbrinar quins tipus de fotos són les més seguides. Has de fer una bona foto del menjar i l'atrezzo és important, sense que desviï l'atenció.
· Quina estratègia segueixes, per tenir encara més seguidors?
Has de dedicar molt temps a les xarxes. He de posar molts likes. Així, les aranyes de Google et posicionen. Si el teu treball és continuat, Google també et premia. D'etiquetes en poso, però no moltes, perquè l'algoritme de Google ja les relaciona. A vegades, a mitjanit, encara estic responent els comentaris que m'han fet al peu de foto. Això també és estratègia.
Les 11 respostes
Un tret principal del teu caràcter?
Tossuda
Un defecte que no pots dominar?
Tossuda
Una persona que admires?
Nestor Luján
La teva paraula preferida?
'Vale'
Quin plat t'agrada més?
Les ostres
Una olor?
El sofregit
Una ciutat?
París i Istanbul
Un llibre?
'Un viejo que leía novelas de amor'
Una etiqueta (hashtag)?
'Foodporn'
Un plat que t'agradaria tastar?
Els bitxos (animals)
Un projecte?
Ser respectada en el món "gastro"