10/06/2022 Opinió
L’Eufòria de reconnectar amb els joves
Núria Raspall

No sé si sereu dels qui, com jo, s’asseu cada divendres a la nit davant la tele per veure cert programa musical de la televisió pública catalana. A mi m’agrada i em distreu, perquè gaudeixo de la música i perquè em permet compartir amb les meves filles una bona estona comentant la jugada i fent les nostres apostes sobre qui volem que passi a la final o sobre qui es mereix guanyar el concurs.


En sigueu més fans o no, convindreu amb mi que té el seu mèrit aconseguir captar l’atenció del públic juvenil, un públic jove que veu en la televisió un aparell antic que no els escau. Les xifres així ho demostren, i és que el fet que cada gala se situï al voltant d’un 20% de share (junt amb les més de 70.000 votacions de la part final del programa), situen aquest talent show molt per sobre de la segona cadena més vista divendres al vespre.


De fet, l’audiència majoritària del programa, un 28,9%, se situa setmanalment entre la franja de 13 a 24 anys i entre el públic de 4 a 12 anys, la xifra encara es dispara més, fins al 34,6%. Xifres elevades que ens haurien de fer reflexionar.


Certament, els últims anys, s’han emès diverses sèries com Polseres vermelles, Merlí, Les de l’hoquei o Moebius (val a dir que totes elles amb molt d’èxit) amb l’objectiu d’atrapar aquest tipus públic però no em voldria equivocar si dic que no en recordo massa més. Per què no es fa més contingut destinat als joves? Està demostrat que si fas productes de qualitat, aquests tenen èxit i els joves no són una excepció. Són un públic exigent que té les idees clares i sap què vol, ara bé, s’ha de saber jugar amb les seves cartes i adaptar-se a la seva realitat.


Possiblement aquest programa, això ho ha sabut gestionar prou bé. Primer, perquè els concursants són un reflex de la societat que parlen sense tabús davant la càmera i, segon, perquè, a més a més, s’ha entès que s’han de seguir estratègies de multiplataforma en què la tele també estigui inclosa. D’aquesta manera, veus el mateix programa però vius una experiència diferent.


Els joves es mouen a les xarxes, és per això que la novetat del canal de Twitch o els Instragram Live o Tik Tok han de ser les eines a seguir explotant en futurs programes de televisió a fi d’enganxar els joves i no tan joves, i donar-los temes i referents sobre els quals parlar.

 

Comparteix
M'agrada
Comentaris