El projecte, de cinc quilòmetres, unirà la B-124 amb l’avinguda Alcalde Moix de Sabadell
El carril de bus ràpid BRCat entre Castellar i Sabadell està “en una fase avançada de redacció”, segons han confirrmat fonts de la conselleria de Territori, Habitatge i Transició Ecològica a L’ACTUAL. Des de la conselleria també han destacat que “quan el tinguem tancat, podrem concretar calendari” de totes les actuacions previstes. La conselleria, que va anunciar la construcció del corredor el 2023 amb la intenció de posar-lo en marxa aquest 2025, no avança, de moment, els detalls concrets del projecte.
El BRCat previst a la B-124 defineix les actuacions necessàries per a millorar les prestacions dels serveis de transport públic per carretera entre Sabadell i Castellar del Vallès, a l’eix de la carretera B-124 i l’avinguda Alcalde Moix de Sabadell. També s’inclou l’execució d’una nova via ciclista a l’entorn del corredor de la B-124 per a connectar les xarxes ciclistes d’aquests municipis que permetrà connectar de forma segura i sostenible els municipis de Sabadell i Castellar. El projecte que s’està redactant preveu un carril bus entre el polígon La Llanera de Sabadell i entre el polígon del Pla de Bruguera i la ronda de Tolosa de Castellar del Vallès, per millorar l’entrada d’aquest servei als nuclis urbans evitant les congestions i resoldre adequadament les cruïlles conflictives.
El corredor entre Sabadell i Castellar del Vallès té una longitud de 5 quilòmetres i s’hi preveu una inversió estimada de 12,5 milions d’euros.
El corredor BRCAT és una infraestructura per prioritzar el pas per als d’autobús acompanyada de millores infraestructurals específiques, que permetin prioritzar el pas per als busos. D’aquesta manera, la vila aconseguirà millorar les freqüències en transport públic fins a la plaça Espanya –punt de Sabadell on conflueix l’estació intermodal de Rodalies Renfe i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya-.
ALTRES CORREDORS BRCAT
La Generalitat ha iniciat la posada en marxa dels corredors de bus ràpid entre diverses poblacions, amb una primera fase d’actuacions en 6 eixos que conformen un total de 30 km i una inversió de 81,7 M€. El primer, Castelldefels-Cornellà, es va posar en servei durant el 3er trimestre de 2023. El juny de 2024 es van iniciar les obres del BRCat Girona – Salt i el gener de 2025 es van iniciar les del BRCat Terrassa-Sabadell. A principis d’ abril d’aquest any, la Generalitat va anunciar la licitació del corredor entre Caldes de Monbui i Palau-solità i Plegamans a la C-59. Com el BRCat entre Castellar i Sabadell, el de Blanes i Lloret té el projecte constructiu molt avançat.