19 A7 3805_1440x961
Els quatre components de Brodas Bros en ple ball a la seva actuació a l'Auditori Municipal de Castellar || Q. Pascual
06/10/2020 Cultura
Hip hop al límit de la gravetat i sense perdre el somriure

L'espectacle Around the world de Brodas Bros, que conjuga tecnologia i ball, va inaugurar la nova temporada de música i teatre de l'Auditori Miquel Pont

G. P.

Qui es plantés dissabte a l'auditori pensant que assitia a un simple espectacle de dansa urbana, anava desorientat. La funció Around The World, de la companyia de hip hop  Brodas Bros, transcendeix el ball. Va molt més enllà. Talent artístic, música i sobretot tecnologia a dalt de l'escenari impulsen a viatjar mentalment els espectadors des de les seves còmodes butaques.

 

Després de massa mesos durant els quals la programació a la vila ha hivernat per culpa de la pandèmia, el teló es va tornar a aixecar per mostrar passos de hip hop que tempten els límits físics del cos, que flirtegen amb la gravetat. Un espectacle que va estar en tot moment regit per les mesures de seguretat corresponents -entrades i sortides esglaonades, aforament limitat, seients numerats i distribuïts per mantenir la distància social, etc-, però que, paradoxalment, va fer oblidar el panorama que es cou a fora de l'auditori. De mica en mica, la cultura als escenaris torna a agafar volada. I, amb actuacions com la dels cinc saltimbanquis simpàtics que dissabte van ser a Castellar, es fa evident com l'havíem arribat a enyorar. 

 

Desinhibits a dalt de l'escenari, descarats, atrevits i somriure gamberro, així és com els Brodas Bros es van presentar ballant davant dels espectadors. Tot, embolcallat per efectes lumínics de fantasia amb els quals s'integraven camaleònicament, per aconseguir que les ments del públic es deixessin endur per il·lusions òptiques. La tecnologia dispara el hip hop al llindar del surrealisme.

 

La funció és una demostració de com es poden arribar a explotar recursos en una sala de teatre per aconseguir un efecte d'impacte. Mapping, focus intermitents a ritme epilèptic, projeccions a la pantalla amb què els ballarins interactuaven, vestits farcits de leds o làsers teixeixen una aura futurista. La llum no té una funció de decorat, és la part més important de l'actuació.

 

Les geometries impossibles que Brodas Broders creen a través d'efectes, i amb les quals juguen a través de passos de ball a la frontera de l'impossible, van evocar reminiscències de Matrix. Around the World va ser un còctel sorpresiu per als espectadors que no anaven previnguts. I així és recomanable assistir a l'espectacle, presentar-s'hi amb la ment en blanc i disposada a jugar, a emmotllar-se. A deixar que Brodas Bros et portin del Japó a Xile, passant per Brasil, Hondures, la Xina, Los Ángeles, Àfrica o Palestina. 

 

Perquè el viatge que la companyia va realitzar per mig món és, precisament, el fil que trena l'espectacle. Brodas Bros va estar de gira per diferents continents i en va recollir vivències i anècdotes enriquidores que queden plasmades, en determinats moments de forma més subtil i altres més explícites, a la funció. És a través dels diferents països que mostren cada actuació de ball i en què varien música o es canvien de vestuari. Una estructura aporta ritme i varietat per amenitzar l'espectacle. 

 

Els artistes es van posar el públic castellarenc a la butxaca, en gran part per la interacció que hi van mantenir, captant-ne el pols. Fins i tot, en demanar qui volia ballar amb ells, van rebre l'oferiment d'un nen, que s'hi va unir desbordant alegria. I és que aquest és un dels grans ingredients dels Brodas Bros, mostrar-se simpàtics i propers. I no és fàcil situar el cos als límits físics que exigeixen els passos de ball al límit de la gravetat sense perdre el somriure.

Comparteix
M'agrada
Comentaris