Afegeix L'Actual com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat.
La coral inclusiva va protagonitzar un emotiu concert per celebrar els seus 15 anys d'història i van presentar una cançó creada expressament per a la coral pel cantautor Roger Padrós
«Què és per a tu la coral Pas a Pas?», va preguntar un dels membres de la coral a diverses persones del públic assistent al concert del 15è aniversari de la coral inclusiva amb cantaries amb diversitat funcional. Les respostes van ser d’adhesió total a la causa: «És la millora coral del món»; «És la gent més simpàtica de Castellar»; «És casa». Aquesta última definició la va proposar Clara Martí, ànima i directora d’una coral que ella mateixa va recordar havia nascut el 2011 producte del seu treball «de fi de carrera i del suport de l’Ajuntament de Castellar. Pocs ens podíem imaginar llavors haver arribat fins aquí». El més curiós, segons va confessar Martí, és que la coral havia nascut amb vocació d’inclusivitat, un concepte que a mesura que han passat els anys s’ha anat esborronant: «Creiem que cantem perquè volem, perquè som feliços», va dir.
I la veritat, és un privilegi poder veure i sentir -tant des del punt de vista de l’oïda com de les emocions- un concert de Pas a Pas. Els seus cantaires, una trentena, es van embolcallar en aquesta ocasió d’un quintet de músics absolutament còmplices que van donar volada a un repertori molt animat i amb moments especialment brillants com la interpretació del clàssic de Mecano ‘Hijo de la luna’.
La interacció amb el públic va ser constant, amb preguntes al voltant de la història de la coral que van permetre interpretacions improvisades d’algunes cançons mítiques com ‘Paraules d’amor’, de Joan Manel Serrat, on no va faltar el vers que feia referència als 15 anys que tenen els protagonistes de la mítica balada.
La coral va convidar a pujar a l’escenari l’alcaldessa Yolanda Rivera qui va ponderar els atributs d’una coral que és entitat i que, «per a Castellar, té un valor enorme». «Quan us escoltem, no escoltem només cançons. Hi sentim esforç, complicitat, alegria, amistat i les ganes de compartir», va dir Rivera. L’alcaldessa va reivindicar que Pas a Pas és un projecte que recorda que «la cultura és un dret per a tothom perquè la inclusió no consisteix només a obrir una porta. Consisteix a construir espais on cadascú pugui participar amb les seves capacitats i el seu propi ritme. Espais on la diversitat formi part, amb tota naturalitat, de la vida cultural i comunitària».
En el record dels assistents al concert d’aquest 15è aniversari i dels propis cantaries de Pas a Pas quedarà la interpretació per primera vegada d’una cançó composta expressament per a ells pel cantautor Roger Padrós qui en el bis final també va pujar a la tarima dels cantaires en un moment de comunió final amb el públic.
Afegeix L'Actual com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat.