El PDeCAT, el partit més democràtic segons Más Democracia
Si hom hagués visitat Catalunya fa vuit anys i tornés un dia d'aquests, de ben segur que quedaria sorprès de la diferència entre el panorama polític que es va trobar llavors i el que es trobaria ara. Les darreres crisis econòmica, social, política, institucional i, sobretot, el conflicte territorial entre Catalunya i l'Estat han modelat el sistema polític català fins a la situació en què es troba ara. Ara més que mai, la ciutadania reclama democràcia, transparència i predicar amb l'exemple i els partits s'han d'adaptar a aquests reclams.
El PDeCAT no ha estat aliè a tot això, ans el contrari. Fa un any CDC baixava la persiana per donar lloc a un nou moviment, el Partit Demòcrata. Alguns es pensen que el PDeCAT no ha estat res més que un canvi de sigles, cosa que és totalment falsa. Qui no vol veure que el PDeCAT és un ens totalment nou i deslligat de tot precedent històric anterior ho fa o bé per desconeixement de causa, o per pur interès polític; en una societat on se'ns vol fer creure que tots tenim drets però no deures, fem nosa a molta gent els progressistes de centre que creiem en coses tan perilloses com una fiscalitat no mortal sobre les classes mitges, o la cultura de l'esforç. Molts, per tant, preferirien que no existíssim. Així mateix, davant la manca d'arguments polítics creïbles que tenen alguns, s'intenta atacar amb acusacions fal·laces i demagògiques, fins i tot inventades en algunes ocasions.
Hi ha sectors que es creuen - o, si més no, això sembla - que a la ciutadania se li pot prendre el pèl. Però tot el que es llença enlaire acaba caient tard o d'hora. Aquesta setmana, hem conegut que el PDeCAT és l'únic partit català que aprova en el rànquing de qualitat democràtica que elabora Más Democracia i, a més, que és el partit que més millora en aquest sentit. La democràcia és la manera i la raó de ser del Partit Demòcrata.
Tots els nostres càrrecs interns han estat escollits pels associats en processos de primàries perquè els associats són la base del partit i la opinió de cada un de nosaltres es té en compte. D'altra banda, som un partit en el qual la transparència i la honestedat són valors cabdals. Quan una persona no actua correctament ha d'assumir responsabilitats perquè l'important és l'objectiu comú, no els personalismes i quan aquests dos factors (el bé comú i el bé d'un polític) entren en conflicte aquella persona ha de fer un pas al costat per no ser un obstacle als objectius que compartim.
Per tant, cada dia es fa més evident que el PDeCAT, un partit nou, fresc i modern és el partit que necessita la Catalunya del segle XXI, malgrat els atacs injustificats que sovint rebem.
Comparteix
M'agrada
Comentaris