Diandra Fuster, directora de l'escola d'anglès Kid & Us de Castellar - Q. Pascual
Aclariment a l'entrevista a la directora de Kids&Us
Des de L'ACTUAL volem fer un aclariment sobre l'entrevista de la setmana passada a la contra amb Diandra Fuster, directora del centre. Tot i que, com és normal, algunes paraules dels entrevistats s'han d'escurçar, en aquest cas s'han malinterpretat algunes de les respostes d'aquesta entrevista.
Des de Kids&Us volen deixar clar:
"A Kids&Us creiem que la clau de la comunicació no és saber molt vocabulari, sinó saber combinar les paraules de manera que puguem comunicar una idea. És per això que, a Kids&Us, a diferència d'altres mètodes, la gramàtica o, millor dit, les estructures de l'idioma són el nostre màxim objectiu. Això és perquè sabem que un cop un nen ha interioritzat una frase com "Can I go to the toilet? / Puc anar al WC?" simplement canviant una o 2 paraules pot construir moltes més frases i fer-ne un ús gairebé il·limitat.
Durant els 3 primers anys de vida és quan els nens desxifren el codi lingüístic que regeix el seu idioma. Durant aquests anys, l'infant aprèn com es combinen les paraules per formar frases i comunicar-se. Aquest primer pas tan fonamental és el que pretenem consolidar també amb l'anglès. Durant aquests primers anys volem que els nostres alumnes s'acostumin a escoltar i, a poc a poc, a entendre combinacions de paraules en diferents situacions i contextos, per tal que, en una etapa posterior (dels 3 als 6 anys), comencin a produir llenguatge de manera autònoma. La consolidació de la pràctica oral tindrà lloc en els anys posteriors, en els cursos per a nens de 3 a 8 anys. Al final d'aquesta etapa, introduirem la lectoescriptura, quan, a més d'haver après la mecànica de la lectura en la llengua materna, ja hagin consolidat certes competències orals en anglès. I, finalment, en una etapa en què els nostres alumnes afrontaran l'estudi de l'idioma, tant des del vessant oral com escrit, amb més riquesa de contextos i situacions, amb més varietat i complexitat d'estructures idiomàtiques, i amb un nivell lingüístic molt ambiciós. La nostra missió és fer possible que els vostres fills arribin fins allà on ells puguin i vulguin.
Així doncs, és diferent dir que als 5-6 anys els alumnes assimilen un idioma -com deia el text de l'entrevista, al fet real que és que als 5 o 6 anys els infants mostren el que ja anys anteriors han interioritzat/après."