llibres castellar_800x534
Els alumnes de l’institut Castellar recullen material el primer dia de curs en una imatge d'arxiu / Cedida
26/09/2023 Actualitat
Els vals escolars s'estendran a l'ESO el curs vinent

Ho anunciarà el president Pere Aragonès en el debat de política general del Parlament. L'ajut, de 100 euros, s'ha aplicat aquest curs als alumnes de centres públics i concertats de primària. El curs vinent serà de 70 euros per a tothom amb l'ampliació de l'ESO

Segons avança TV3, el president de la Generalitat Pere Aragonès anunciarà aquest dimarts en el debat de política general del Parlament que el val escolar també s’oferirà als alumnes d’ESO el pròxim curs, una mesura que s’ha estrenat aquest curs per a l’alumnat de primària.

 

Ara bé, el val que es donarà el curs vinent, una vegada s’ha decidit ampliar-ho a l’ESO serà de 70 euros per a tothom, en compte dels 100 que estan rebent els alumnes de primària aquest curs. L’ajuda s’estableix per a estudiants de la pública i la concertada, inclosos els d’educació especial.

 

Segons dades del govern, la incorporació dels estudiants d’ESO als bons farà que 330.000 alumnes de secundària s’afegeixin als 460.000 de primària que ja ho gaudeixen aquest curs 2023-24 i la despesa suposarà uns 55 milions d’euros.

L’altre gran novetat del curs vinent serà que les famílies podran gastar el val escolar per compra de material a les botigues acreditades però també podran fer-ho a través de les associacions de famílies d’alumnes (AFA) perquè a molts centres públics ja donen material durant el curs a través de les quotes que es paguen a les AFA i, per tant, els 70 euros es podrien vehicular per aquesta via.

Comparteix
M'agrada
Comentaris