CELO60 91 DF 1011 (00000002)_1440x961
Ramon Ceravalls, director general i copropietari de CELO, a l'acte de celebració dels 60 anys a l'Espai Tolrà. || PLEI
28/09/2023 Actualitat
Ramon Ceravalls: "Ajudem a la competitivitat dels nostres clients"

El CEO de CELO parla amb passió del món dels cargols i  de les fixacions, els productes que han convertit la seva empresa en un referent de la indústria de fixació i subjecció. Això sí, una multinacional ‘de butxaca’ que no ha perdut l’essència familiar i el tracte humà i que ara compleix 60 anys

· Com definiria l’empresa CELO?
Com que som una empresa familiar, intentem mantenir una mica aquest esperit, d’emprenedoria, que cuida la gent, però que alhora és austera.

 

· S’imaginava la trajectòria que ha tingut CELO al llarg d’aquests 60 anys?
No, igual que ara no m’imagino com serà d’aquí 60 anys. L’empresa es fa dia a dia i intentes prendre les millors decisions, que ens porten on estem avui. Sempre es pot haver fet millor, però el resultat no ha estat dolent. Hem aconseguit anar assolint creixements amb nous productes i nous mercats i sempre assegurant que el nostre client obtingui un avantatge, que sigui el primer interessat a treballar amb nosaltres perquè li oferim coses que al final li fan guanyar diners. 

 

· Amb una cosa tan petita com un cargol o un tac?  
Sí, té molta importància. Al voltant nostre, hi ha cargols a tot arreu: a la taula, al telèfon, el llum... I ancoratges també, en un quadre, en un escalfador, a l’aire condicionat. No se li dona importància, al cargol, però quan falla, sobretot l’instal·lador li dona molta importància. Això és el que busquem. Estem molt enfocats en productes que intenten reduir el temps d’instal·lació i d’assemblatge. Això ajuda molt a la competitivitat dels nostres clients i, per això,  ens compren.

 

· Un exemple de la necessitat del cargol a la indústria de l’automòbil?
Les càmeres que avui porten els cotxes per ajudar a aparcar són molt petites. Cada càmera porta sis cargols. Ens ha costat molt desenvolupar aquests cargols per assegurar que s’eliminaven les operacions de roscat, que el cargol fa el seu propi roscat, evitar que s’afluixin per vibracions, aconseguir que collin bé perquè no hi entri la pols... Hi ha molts petits detalls que són molt importants. De cargols per a càmeres venem uns 40 milions de peces a l’any. Hi ha cargols nostres també en una cafetera, un retrovisor o un sanitari.

 

· No hi cap sector industrial on CELO no sigui present?
Home, hi ha molts sectors on no treballem. Per exemple, al sector de l’aviació (avions, helicòpters i drons)  no hi entrem perquè necessites unes certificacions molt especials. Però toquem molts sectors: automoció, electrònica, electrodomèstics, parament de cuina, mobles (panys i portes), climatització, façanes i cobertes, túnels i ferrocarrils...

 

· Hi ha algun producte que hàgiu llançat recentment?
Recentment, hem tret una línia especial de fixacions per a aïllaments externs. El nostre equip d’Alemanya ha fet un desenvolupament durant cinc anys de fixacions que van o bé directament a l’aïllament o a través d’aquest. Ens intentem centrar en mercats que estan en creixement. Per exemple, estem desenvolupant cargols per a cotxes elèctrics i híbrids. La nostra factoria de la Xina ha experimentat un creixement molt important amb aquests cargols, que són molt específics perquè has de crear cargols especials per a les bateries, per als motors... Estem fent desenvolupaments conjunts amb els fabricants. Es tenen en compte aspectes com les vibracions, que els cargols siguin el més petits possibles, amb la qual cosa s’han de buscar resistències especials. Un cargol pot semblar una cosa molt banal i poc glamurosa, però t’asseguro que els enginyers que agafem s’adonen que és un món complicat.

 

· Veu pròxima la connexió de Castellar amb la Ronda Oest?
Ja va sent hora que la tinguem. Els nostres camions que han de venir cada dia a la factoria a recollir i portar material han de passar pel centre de Sabadell, que és un autèntic drama. També per als treballadors que tenim de Sabadell, Terrassa o Matadepera. És absolutament clau que hi hagi una bona comunicació, i quan s’aconsegueixi portarà millors empreses. Tenim un polígon vellet, i això fa que costi portar talent aquí. 

 

· Quines millores ha fet CELO a les seves instal·lacions?
Nosaltres teníem la nau de fabricació i la del magatzem. Després vam comprar una nau que és just davant de les pistes d’atletisme que fa cantonada amb la Ronda de Tolosa. Tenim dues naus més llogades al carrer Garrotxa i acabem de llogar una tercera, d’uns 9.000 m2, al carrer també de Garrotxa amb el d’Anoia. Apostem per Castellar. Ens hi sentim bé.  També tenim molts treballadors del poble i, si ells estan contents, nosaltres també. 
 

Comparteix
M'agrada
Comentaris