Havia assumit el càrrec el juliol de 2019 en substitució de Salvador Obiols
Dimecres va morir Francesc Llonch, Director General de Càritas Diocesana de Terrassa, envoltat de l’amor de la seva família. Nascut a Castellar del Vallès l’any 1947 i enginyer tèxtil de professió, s’havia
dedicat al sector tèxtil. Entre els anys 1994 i 1998 va ser president del Gremi de Fabricants de Sabadell i membre de la Junta i Comitè Executiu de Foment del Treball. Va ser conseller de la companyia d’aigües de Sabadell CASSA i patró de la Fundació per la Indústria i membre de la Junta de Texfor. Estava casat i tenia 4 filles i 11 nets.
Llonch va ser nomenat director general de Càritas el 2 de juliol de 2019 per l’aleshores Bisbe de Terrassa, Monsenyor Josep Àngel Saiz Meneses en substitució del Salvador Obiols, que n’exercia el càrrec des del 19 d’octubre de 2012. En aquests 29 mesos Llonch ha continuat el treball de consolidació de l’acció de Càritas Diocesana i la coordinació amb les parròquies, a més de la col·laboració amb altres entitats, posant sempre la persona al centre de l’acció i “vetllant en tot moment per l’acompanyament de totes i la seva dignitat com a fills de Déu”, segons s’explicita en un comunicat de Càritas.
A Llonch “li ha tocat la tasca no fàcil de liderar l’entitat fent front a la covid 19, incrementant notablement l’acció de Càritas i l’atenció a les persones més vulnerables en un entorn social de desconcert i incertesa”, s’explica en el mateix comunicat de l’entitat. Llonch ha estat un home proper, empàtic, atent, amb il·lusió per construir un món millor i més just que abraci a tothom. Tot i la malaltia que se li va detectar en el seu moment, va voler continuar la seva dedicació a l’Església a través de Càritas fins que les forces li han permès.
ENTERRAMENT A SANT FÈLIX
La capella ardent està situada en el Tanatori de Sabadell (Ronda d’Orient, n.71) aquest dijous a partir de les 18h i divendres dia 17 des de les 9.45 fins a les 13.30h. Monsenyor Salvador Cristau Coll, Administrador diocesà i Bisbe electe, presidirà les exèquies que tindran lloc el divendres avui mateix a l’església parroquial de Sant Fèlix de Sabadell a les 16.30h.
La diòcesi, a través del seu Administrador diocesà i Bisbe electe, dels preveres i diaques, religiosos i laics, i els voluntaris i professionals de Càritas, “l’encomana a l’amor i la misericòrdia de Déu tot agraint la seva dedicació i entrega generosa”.