La plataforma Veïns de Castellar va demanar més informació sobre el projecte de pisos d'habitatge protegit i que s'organitzi una consulta popular vinculant
La plataforma Veïns de Castellar va convocar la tarda de dimarts una manifestació per demanar una consulta popular vinculant en referència al projecte d'habitatge protegit de lloguer que es construirà al solar de l’antiga fàbrica Playtex. La mobilització va començar a les 19 hores a la rotonda Eulàlia, Jerònima i Violant, i va seguir per l’Espai Tolrà, per enfilar el Passeig fins arribar més d’una hora després als Jardins del Palau Tolrà.
Amb pancartes, xiulets i megàfons, una marxa lenta d'una seixantena de persones va recórrer els carrers de la vila tot reclamant la consulta popular vinculant, més participació ciutadana en el projecte i més informació detallada sobre qui podrà optar a viure en aquests pisos. És una de les qüestions que més preocupen la plataforma, saber si els pisos beneficiaran els veïns i veïnes de Castellar, tal com és previst.
Durant la manifestació, els participants van facilitar el pas dels combois dels autobusos de la vallesana, per no obstaculitzar la seva circulació. Diversos representants polítics del PP, Ara Toca i Vox, es van sumar a la mobilització. La consulta popular vinculant va ser la principal reivindicació, tot i que també van transmetre altres qüestions en el parlament final que es va fer en la concentració als Jardins del Palau Tolrà. Per exemple, van criticar la pacificació d’alguns carrers en entorns escolars perquè “treuen aparcaments i en el seu lloc posen bancs dins de la carretera”, la qual cosa van assenyalar que és perillosa per als infants, i també van demanar més zones d’aparcament.