Es reprenen les trobades per desbloquejar la connexió de la Ronda Nord amb la B-40
La desitjada i reivindicada connexió de Castellar amb la C-58 -sense haver de creuar la Gran Via de Sabadell- a través de la Ronda Nord torna a l’agenda política, com a mínim per tornar-ne a parlar amb el govern central. L’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, es va reunir la setmana passada amb el secretari d’Estat d’Infraestructures, Transport i Habitatge, Pedro Saura, “per parlar de la connexió de Terrassa amb Sabadell a través de la Ronda Nord, més aviat que el Quart Cinturó pròpiament dit”.
Farrés , en declaracions a L’ACTUAL, ha reivindicat la construcció d’aquesta infraestructura perquè “permetria als castellarencs enllaçar amb la C-58 sense haver de venir a la Gran Via, i a Sabadell ens interessa la connexió amb Terrassa per connectar amb l’A-2”. L’alcaldessa de Sabadell ha subratllat que som “davant d’un moment històric” per intentar desbloquejar la situació “perquè estem d’acord a tirar endavant aquesta infraestructura els ajuntaments de Castellar, Terrassa i Sabadell”.
En més d’una ocasió, l’alcalde de Castellar, Ignasi Giménez, ha qualificat de “totalment imprescindible” un traçat que connecti el municipi amb l’autopista C-58. L’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, mostrava fa uns dies la seva total sintonia amb l’alcaldessa de Sabadell i va dir en una entrevista a l’agència ACN que “per a nosaltres és prioritari que la B-40 no mori en una rotonda al nord de la ciutat”. Ballart va abordar aquesta qüestió amb una trobada amb el president de la Generalitat, Quim Torra, tot i que la infraestructura depèn del govern estatal.
Som davant d’una nova convocatòria de les eleccions, i sobre si aquest fet pot endarrerir encara més la Ronda Nord o el tram del Quart Cinturó o la B-40 entre Terrassa i Sabadell, Farrés ho té clar: “Les eleccions ens afectaran poc. Tota la B-40 es troba en fase d’estudi informatiu i és un tràmit molt burocràtic”. La comitiva sabadellenca tindrà una nova trobada per parlar de la qüestió amb la Direcció de Carreteres de la Delegació de Govern.
Possible traçat de la Ronda Vallès entre els termes de Terrassa, Sabadell i Castellar del Vallès
PROPOSTA DE TRAÇAT
L’alcaldessa de Sabadell ha destacat que “el traçat de la infraestructura al seu pas per Sabadell no serà un problema greu”. Tal i com està recollit a l’estudi informatiu, la connexió de la B-40 amb la Ronda Nord es faria a l’altura de la Ronda Oest, a l’avinguda Matadepera. La ronda discorreria soterrada i coberta per sota del barri de Can Deu, pel carrer de Les Palmeres “preservant el bosc de Can Deu”. Des d’allà s’hauria de construir un pont que travessés el riu Ripoll i que connectés amb la B-124, entre Can Pagès i Sabadell Net.
L'alcalde de Castellar, Ignasi Giménez, amb el president de la Cambra, Ramon Alberich, i l'alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, durant la presentació de l'informe de conjuntura econòmica de la comarca
IGNASI GIMÉNEZ: “HEM DE TREURE EL LÈXIC EL TERME 'IV CINTURÓ'
L’alcalde de Castellar i alhora president del Consell Comarcal del Vallès Occidental, Ignasi Giménez, dimecres va ser el ponent convidat de la presentació del sisè Informe de Conjuntura de Sabadell i l’àmbit de la Conca del Ripoll i la Riera de Caldes que es va fer a la seu de la Cambra de Sabadell, corresponent al primer semestre de 2019.
Davant d’un auditori ple d’empresaris i directius, l’alcalde va ser clar: “Hem de treure del nostre lèxic les paraules ‘Quart Cinturó’”. Giménez, després de precisar que “estem en contra del Quart Cinturó tal i com es va planificar fa molts anys com a bypass de connexió amb el Baix Llobregat nord”. Segons va dir, era una infraestructura que “no tenia com a objectiu ser permeable amb els pobles per on passava el traçat”. El que ara es planteja és la Ronda Vallès i , ja que “el nom fa la cosa”, la via ràpida ha de poder “connectar vials amb la Ronda Oest i amb el tram ja construït de la B-40 a Terrassa”. Giménez va advertir que “qui necessita més la infraestructura és Sabadell més que Castellar” pel fet que no es col·lapsi la Gran Via amb els vehicles que provenen de Castellar, i que Terrassa guanyarà “més competitivitat” en el moment que aconsegueixi la connexió amb Martorell i Abrera.