La proposta s'emmarca en les negociacions entre ERC i PSC per a l’aprovació dels comptes del 2023. El passat 1 de desembre, el conseller de Territori va oferir enllaçar la B-124 amb la Ronda Oest, l'aposta ferma de la Generalitat
Nou capítol del serial sobre el futur enllaç de Castellar a un via ràpida vallesana. En el marc de les negociacions per a l’aprovació dels pressupostos que treballa ERC com a govern de la Generalitat per al 2023, una de les exigències del PSC per donar-hi suport és desencallar la B-40 a la zona del Vallès Occidental (via històricament batejada com a Quart Cinturó o més recentment com a Ronda Vallès i, en els darrers temps, Ronda Nord, i que ara acaba en una rotonda a Terrassa procedent d’Abrera). Així ho va fer públic dissabte passat Salvador Illa, líder dels socialistes catalans, en una entrevista a l’agència Efe. En la negociació pressupostària, el PSC ja havia posat sobre la taula desbloquejar dos grans projectes –l’ampliació de l’aeroport del Prat i el macrocomplex Hard Rock- i ara afegeix la Ronda Vallès. Segons va dir Illa, el govern català hauria d’alinear-se “amb la voluntat molt majoritària dels responsables de Sabadell i Terrassa i de la seva societat civil”.
La proposta torna a entrar en òrbita després que el passat 1 de desembre el conseller de Territori Juli Fernàndez oferís als alcaldes de Terrassa, Sabadell i Castellar l’aposta de la Generalitat: prioritzar la connexió de la Ronda Oest amb la B-124 entre Castellar i Sabadell. Per tant, la proposta que defensa l’executiu català no contempla l’enllaç entre Terrassa i Castellar. Cal tenir en compteque l'enllaç amb la Ronda Oest és competència de la Generalitat i, en canvi, la B-40 és una infraestructura de caràcter estatal.