WhatsApp Image 2022 12 01 at 20.12.29_1440x961
D'esquerra a dreta, el conseller de Territori, Juli Fernández, el president del Consell Comarcal i alcalde de Castellar, Ignasi Giménez, i l'alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés. || J. Rius
01/12/2022 Actualitat
Acord amb la Generalitat per connectar Castellar amb la Ronda Oest

El conseller de Territori, Juli Fernàndez, que ha estat present aquesta tarda al Consell d’Alcaldies, ofereix aquest accés a una via ràpida per a Castellar connectant la B-124 amb la rotonda de Can Deu. L'alcalde de Castellar, Ignasi Giménez, ha destacat que hi ha acord amb la circumval·lació de Sabadell però no en la connexió entre Sabadell i Terrassa

Jordi Rius

El nou responsable de la conselleria de Territori, el sabadellenc Juli Fernàndez (ERC), té clar que la solució per a la mobilitat dels Vallès passa per prioritzar la connexió de la Ronda Oest amb la B-124 entre Castellar i Sabadell per afavorir la sortida dels castellarencs i castellerenques a la C-58. Així ho ha manifestat el conseller en el decurs del Consell d’Alcaldies que s’ha celebrat aquesta tarda a la seu del Consell Comarcal.

 

"Hem tingut la capacitat de posar al centre allò que compartim en l’àmbit de la mobilitat pel que fa a transport ferroviari i de transport públic viari", ha destacat Fernàndez. El conseller ha precisat que "estem d’acord en la connexió entre Castellar i la Ronda Oest" però, tot i que el territori aposta per una connexió entre Terrassa i Sabadell per una Ronda Nord, el conseller va apuntar que "Terrassa té el repte de millorar la seva mobilitat interna" i amb la millora de connexió amb l’altra cocapital "volem intervenir a través de vies existents com la N-150 com ja recull el pla específic de Mobilitat del Vallès". El conseller va ser molt clar respecte a Terrassa i la B-40: "Com a via d’alta capacitat, acaba a la C-58 i nosaltres fem la intervenció per fer aquesta continuïtat i el nostre repte és que la ronda de Terrassa sigui urbana".

 

El president del Consell Comarcal i alcalde de Castellar, Ignasi Giménez, ha explicat que "hi ha acord pel que fa referència a la circumval·lació de Sabadell, però no n’hi ha pel que fa a la connexió entre Sabadell i Terrassa". Giménez ha demanat “posar-nos d’acord sobre les definicions de les coses" i ha explicat que “quan es va fer el Pla Específic de Mobilitat dels Vallesos, es parlava de la ronda Nord i dels sistemes urbans de Terrassa i Sabadell”. Per tant, “quan es parla de la ronda Nord, s’està parlant de la ronda Nord de Sabadell. I quan es parla de la connexió dels sistemes urbans de Terrassa i Sabadell amb una mateixa denominació, en realitat són infraestructures diferents". Giménez va avançar que al primer trimestre del 2023 es podria "fer una altra sessió de treball en la qual podrem veure d’una manera detallada quin és el grau d’implementació d’aquest Pla especial de Mobilitat del Vallès".

 

L’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, ha traslladat al conseller la seva preocupació respecte a la Ronda Nord, "una infraestructura que ens cal, on hi ha acord dels diferents ajuntaments implicats, de l’Arc Metropolità i del Parlament". Sabadell també demana conjuntament amb Terrassa "que es connecti el tram Abrera/ Terrassa de la B-40 amb Sabadell però aquí no hi hagut acord", però "en tot cas el més intel·ligent és centrar-se en les parts que podem acordar". L'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, ha abandonat la trobada del Consell d'Alcaldies abans del seu inici i no ha fet valoració de les propostes que hi ha sobre la taula per part de Territori.

Comparteix
M'agrada
Comentaris