03  Bus C1_617x412
Imatge d’arxiu d’un autobús de la línia C1 en una parada de la ronda  de Llevant. Cedida
27/03/2019 Actualitat
Els viatgers en autobús creixen un 10%

El 2018 es van lliurar 3.000 targetes roses: equivalen a un total de 30.000 trajectes subvencionats

Un total d’1.247.242 usuaris acumulats van utilitzar durant el 2018 les línies de transport públic que circulen per Castellar del Vallès. Aquesta xifra suposa un augment de pràcticament 113.800 viatgers respecte a l’any 2017 (+10%). Com és habitual, la línia C1, que uneix Castellar i Sabadell, és la que va registrar més usuaris, amb molta diferència respecte a la resta de línies. Concretament, van ser 914.314 els viatges que es van fer amb aquesta línia, 88.000 més respecte l’any 2017 (+10,65%).


També ha augmentat el nombre d’usuaris de la línia C3, que uneix Sabadell, Castellar i Sant Llorenç Savall. En aquest cas, l’increment ha estat del 8% respecte el 2017, que es tradueix en 4.500 usuaris més (de 56.573 a 61.105). Pel que fa a la línia interurbana nocturna, l’N65, que uneix Barcelona i Castellar, el 2018 va arribar pràcticament als 40.600 passatgers. En aquest cas, aquest nombre suposa un increment d’usuaris del 15,95% (5.600 viatgers més respecte al 2017).


D’altra banda, la línia exprés Castellar – Sabadell – Barcelona va sumar 188.440 viatgers, 16.255 viatgers més que el 2017 (+9,44%), mentre que la línia que uneix Caldes de Montbui amb Castellar del Vallès va comptar l’any passat amb 6.734 usuaris, 236 més que l’any anterior (+3,63%).


En canvi, la línia C4, que uneix el nucli urbà, El Balcó de Sant Llorenç i Sant Feliu del Racó, va comptar amb un total de 36.082 viatgers, 768 menys que l’any anterior, el que suposa una disminució del 2,08%. Comptabilitzant totes les línies, el transport públic de Castellar del Vallès va registrar l’any 2018 una mitjana de 103.937 viatgers mensuals, 9.484 més respecte el 2017.


4.000 PASSATGERS DE TAXI A DEMANDA
D’altra banda, el servei de transport a la demanda en taxi a Can Font i Ca n’Avellaneda (TAD) va registrar l’any 2018 un total de 3.949 viatgers, el que suposa un increment del 16% respecte a l’any anterior. Aquest servei funciona des de gener de 2013, quan l’Ajuntament va posar-lo en marxa per substituir la línia de transport públic C6, que cobria el trajecte entre aquestes urbanitzacions i el nucli urbà de Castellar. L’any passat, els taxistes de la vila van dur a terme un total de 1.818 serveis de TAD, el que suposa una mitjana de 2,17 passatgers per expedició.


AJUTS PER A GENT JOVE I  GENT GRAN
Una part de l’increment de viatgers de les línies de transport es deu a la posada en marxa de la targeta de transport públic V1 rosa adreçada a les persones empadronades al municipi més grans de 65 anys. Aquest  títol, de 10 viatges, es pot obtenir una vegada cada dos mesos al Servei d’Atenció Ciutadana (SAC) aportant una targeta V1 verda esgotada.


El 2018 es van lliurar 3.000 targetes roses, que equivalen a un total de 30.000 trajectes subvencionats íntegrament per l’Ajuntament. L’any passat, 1.303 usuaris van fer ús del servei, que suposa una mitjana de 2,3 intercanvis per usuari. Des que es va posar en marxa i fins avui, un total de 1.444 persones han sol·licitat la targeta V1 rosa. Això vol dir que un 37% del total de persones de més de 65 anys fan ús de la targeta V1 rosa.


La targeta V1 rosa té la mateixa validesa que la de color verd. Es pot utilitzar per agafar els busos de les línies C1 Castellar-Sabadell, C4 per anar a Sant Feliu del Racó, El Racó i El Balcó de Sant Llorenç i C3 per anar de Castellar a Sant Llorenç Savall o viceversa. No permet, però, anar de Sant Llorenç a Sabadell o viceversa, utilitzar els autobusos urbans de Sabadell, fer transbordaments amb trens o altres línies de bus, o anar a Barcelona amb les línies e1 (exprés) o N65 (nocturn).


D’altra banda, l’Ajuntament també ha promogut l’ús del transport públic per part dels joves de 16 a 25 anys a través de l’atorgament de subvencions per facilitar la mobilitat per raó d’estudis per al curs 2018-2019. Aquest ajut, atorgat a principis d’aquest any, s’ha adreçat a joves nascuts/des entre els anys 1993 i 2002 que es desplacin fora de Castellar. Del total de 861 sol·licituds rebudes, 675 es van estimar favorablement, el que va suposar una subvenció total de 120.400 euros.

 

DEMANDES DE MILLORA DEL SERVEI DE TRANSPORT PÚBLIC 

L’Ajuntament de Castellar del Vallès ha sol·licitat recentment a la Generalitat diverses millores vinculades amb el transport interurbà del municipi: d’una banda, s’ha demanat solucionar la insuficiència d’espai disponible per als viatgers que utilitzen la línia C1 Castellar – Sabadell en hores punta mitjançant l’habilitació d’autobusos articulats o bé amb l’ampliació del servei. Des de la posada en marxa de l’estació de FGC a Plaça Espanya, i malgrat l’augment de freqüència del servei de 15 a 12 minuts, les primeres expedicions de la línia C1 els matins de dies feiners s’omplen fins al punt que hi ha usuaris que no poden pujar al vehicle. En aquest sentit, també s’ha demanat que s’allargui el servei nocturn i s’avanci el diürn, de manera que es pugui garantir una freqüència d’un bus a Sabadell cada hora com a mínim també durant els caps de setmana.


D’altra banda, també es va sol·licitar el canvi de zonificació de Castellar del Vallès dins el sistema tarifari integrat de transport públic. El municipi forma part en l’actualitat de la zona tarifària 3C i la petició que s’ha fet arribar a la Generalitat és que Castellar passi a formar part de la mateixa zona tarifària de Sabadell, és a dir, la 2C. L’acceptació d’aquesta demanda suposaria uns estalvis importants en l’adquisició de títols integrats en diferents situacions, especialment en aquells bitllets de viatges il·limitats.


Castellar també proposa que la línia nocturna N65 Barcelona–Castellar pugui dur a terme parades a demanda de les persones usuàries d’aquesta línia. La petició respon a una demanda realitzada per algunes usuàries perquè el vehicle es pugui aturar a les parades sol·licitades durant el trajecte.

 

Comparteix
M'agrada
Comentaris