05/12/2019 Opinió
Visca els colors
CUP Castellar

Fa dies que no sentim altra cosa. El Black Friday és omnipresent al carrer, les xarxes socials, la televisió, el correu... El Black Friday, seguit pel Cyber Monday, va aterrar fa pocs anys acompanyat d’una potent campanya publicitària que va augmentant la seva incidència any rere any. 
La major part del negoci que es genera se l’emporta el comerç electrònic i les grans marques, que tenen la capacitat de fer bons descomptes pel volum de vendes i per la possibilitat de negociar amb els proveïdors. Però, per no perdre pistonada, el petit comerç també s’hi està afegint tímidament. Sembla que no es pot quedar enrere, encara que perjudiqui el que tradicionalment és una bona època de vendes i potser no sigui el millor negoci per a ells. 
L’agressivitat de les ofertes i la seva publicitat ens empeny a tots plegats a la compra compulsiva. De fet, molts som conscients que aquest dia representa el pitjor de la societat capitalista en què vivim. Apartem per uns moments les nostres conviccions per adquirir aquell producte que volem a bon preu sense tenir en compte si realment ens cal, d’on prové, ni com s’ha fabricat. Comprar a baix preu allò que creiem que necessitem, deixant de banda tota la responsabilitat que tenim com a consumidors. 
I sí, com a consumidors, decidim molt més que el simple fet d’adquirir un producte. Decidim que volem una societat solidària quan comprem a empreses responsables amb els seus treballadors. Que volem que el nostre país creixi quan comprem productes de proximitat.  Que desitgem un entorn més sostenible quan comprem productes ecològics. Decidim quins negocis volem als nostres carrers quan hi entrem i hi consumim. Les nostres accions també contribueixen a definir com és la nostra societat i els nostres pobles. 
En lloc de carrers negres, apostem pels colors.

Comparteix
M'agrada
Comentaris