19/06/2026 Opinió
El dia que esperàvem: inaugurem la nova piscina
Yolanda Rivera

Demà, 20 de juny, serà un dia important per a Castellar del Vallès, d’aquells que queden gravats en la història recent del nostre municipi: inaugurarem la nova piscina municipal d’estiu. Poques satisfaccions són comparables a veure com un projecte tan important i esperat per al municipi es converteix en realitat.
Hi ha equipaments que van més enllà de la seva funció. Una piscina és, evidentment, un espai per refrescar-se, fer esport o passar una estona agradable durant els mesos més calorosos de l’any. Però també és un lloc de trobada, de convivència i de records. Un espai on es construeixen vivències que, amb el temps, acaben formant part de la memòria col·lectiva d’un poble.
Per això sé que, per a moltes persones, aquest equipament tindrà un significat especial. Encara avui, quan es parla de les antigues piscines del carrer de Sant Feliu, apareixen records d’infància i de joventut, tardes d’estiu interminables, amistats i moments compartits. Formaven part del paisatge emocional de Castellar.
La nova piscina no pretén substituir aquells records. Al contrari. Vol ser un pont entre aquella memòria i el futur que construïm junts. És una manera de recuperar l’esperit dels estius compartits i adaptar-lo a les necessitats del segle XXI.
El nou complex, de 6.000 m2, situat al costat del parc de Colobrers, ha estat pensat perquè tothom hi trobi el seu espai. Amb zones per a infants, per a la pràctica esportiva, per al descans i per al lleure familiar, amb criteris d’accessibilitat i sostenibilitat, i envoltat d’un entorn natural privilegiat, neix amb la voluntat de convertir-se en un nou punt de referència per a la vida social del municipi.
Quan dissabte  obrim les portes, veurem molt més que una nova instal·lació municipal. Veurem l’esforç de moltes persones que han treballat perquè aquest projecte fos possible. I veurem també l’inici d’una nova etapa.
Diuen que els pobles es construeixen a partir dels espais que comparteixen. Aquesta piscina serà, sens dubte, un d’aquests espais. Un lloc on els infants d’avui crearan els records que explicaran d’aquí a uns anys.
Potser, igual que passava a les antigues piscines quan sonava aquella inconfusible “Voyage, voyage” que anunciava el final de la jornada, d’aquí a unes dècades també hi haurà moments, cançons o imatges que evocaran els estius viscuts aquí, a la nova piscina municipal Colobrers.
Les generacions que van créixer a les piscines de Sant Feliu conserven records que encara avui formen part de la memòria col·lectiva del poble. Ara, una nova generació de nens i nenes, de joves i de famílies, començarà a escriure els seus propis records en aquest nou espai.
I aquesta és, sens dubte, la millor inauguració que podem celebrar.

 

Comparteix
M'agrada
Comentaris