Cara i creu pels pilots castellarencs al Campionat d'Espanya de Velocitat
Després d'aconseguir la pole position en la jornada de dissabte, a les curses la sort ha estat diferent pels dos castellarencs, Max Sánchez i Carmelo Morales. El primer queia a la primera volta en Moto4, quan liderava la cursa en solitari i el segon aconseguia una lluitada segona posició al Circuit de Barcelona-Catalunya.
A les 11 en punt començava la primera de les curses del diumenge, on el castellarenc més jove, Max Sánchez, sortia des de primera fila, després d'haver estat el més ràpid durant el dissabte. Amb la primera pole aconseguida de la temporada, el jove d'onze anys partia amb la pressió de marcar el ritme, però complia amb escreix després d'una excel·lent sortida, distanciant-se des de bon principi.
L'alegria però durava ben poc, ja que després dels primers revolts i d'aconseguir gairebé dos segons de diferència, el del Toni Elías Team anava per terra a la corba cinc, després de perdre l'adherència a la roda del davant. L'emprenyament del petit era èpic, però res podia fer per tornar a pista, ja que la moto número tres tenia el semi-manillar esquerre trencat, a banda de diverses peces més. Curiositats del destí, era un Marshall castellarenc qui l'ajudava a entrar al vial, on era recollit per Morales que el retornava al box.
Carmelo i Max parlen a la sortida, sota l'atenta mirada del 'team manager' Toni Elías. (A. San Andrés)
Tres hores després era el torn de 'Carmelito', que també partia des de la primera plaça. Encara amb el mal sabor de boca per la cursa del Max, Morales no aconseguia una bona sortida i arribava tercer a la primera frenada, amb Marc Miralles (Speed Racing Kawasaki) i Alejandro Medina (Cardoso School) pel davant.
Ràpidament era el pilot malagueny del Cardoso School qui començava a marcar el ritme de cursa, fent la volta ràpida de cursa (1:44.238) a la tercera volta.
Amb material de primera qualitat per part de Yamaha i Michelin, Medina es distanciava a més de set segons a l'equador de la cursa i Morales, que s'havia col·locat segon, lluitava amb una munió de pilots pel podi.
"Aquest és un circuit que teníem marcat com a complicat per a nosaltres i tot anava massa bé als entrenaments. Això no ens quadrava. Michelin ha tret el seu millor neumàtic en cursa i han marcat la diferència, que esperem poder-ho fer nosaltres a la següent cursa" ha explicat el pilot després de la cursa a L'Actual.
En un grup format pel '31', Marc Miralles, l'anglès Kev Coghlan, Xavi Pinsach i el francès Erwan Nigon, el de Castellar optava per ser conservador i descansar el físic per tornar a atacar a les últimes voltes, caient a la quarta posició a set voltes del final.
Els doblats eren una dificultat afegida, ja que els 38 pilots a pista –molts equips de les 24 hores de Catalunya preparaven la cursa en aquesta cita- sovint tenien un ritme més lent que els pilots del CEV i costava que s'apartessin al pas dels capdavanters. "Els doblats no s'han apartat, però ens han perjudicat a tots per igual" ha opinat el castellarenc.
Carmelo rodant en cinquena posició. (A.San Andrés)
Pinsach passava a liderar el grup, amb Miralles i Nigon a rebuf i 'Carmelito' esperant el seu moment. Cinquè a quatre del final, el de l'Easyrace SBK Team començava la remuntada per col·locar-se segon a dues voltes, tot i que tornava a perdre la posició per recuperar-la abans de començar l'última volta, on Miralles marxava sol a terra. Coghlan era qui finalment tancava el podi de la cursa de Superstock 1000.
En acabar la cursa, el '31' del 'Larry's Investigeixons' ha reconegut que "hem treballat el millor que hem pogut. Veient el que hem vist és un resultat molt bo. Des de les primeres voltes no he tingut la confiança d'ahir i tot i intentar-ho, no he aconseguit rodar a la mateixa velocitat d'ahir. Quan m'he adonat que era arriscat seguir tirant, he descansat, tot i veure que l'atac dels de darrere. Quan quedaven poques voltes he tornat a tirat al màxim sense poder avançar, tot i que a l'última corba he aprofitat un error dels rivals per acabar segon".
Carmelo Morales al podi del Circuit de Barcelona-Catalunya. (A. San Andrés)
Aquesta temporada el campionat està veient una igualtat màxima entre pilots i equips i tocarà treballar de valent per revalidar el títol: "aquest any està tot molt igualat. Si et relaxes, t'avancen tres, ja s'ha vist als entrenaments. És un dels millors anys al campionat i això motiva molt. Feia anys que no es veia una graella tan competitiva".
Tot i les dificultats, Carmelo surt en segona posició del campionat, empatat a 45 punts, sent l'última victòria al Circuit de Barcelona-Catalunya la que decanta la balança de la primera posició. La pròxima cursa serà al circuit de Navarra el 24 de juny.