Captura de pantalla 2025 12 29 190719_950x634
Imatge d'una edició de la Sant Silvestre anterior | Q.Pascual
29/12/2025 Esports
Canvis a la cursa de Sant Silvestre de Castellar del Vallès

El CAC canvia de data l’habitual cursa del 31 de desembre i es disputarà el 3 de gener

Oriol Ferran Sanchez

Una de les tradicions esportives més arrelades a casa nostra és la cursa de Sant Silvestre, que se celebra arreu el 31 de desembre i que serveix per acomiadar l’any. A Castellar del Vallès, la cursa l’organitzava cada any el CA Castellar, que per aquest final de 2025 ha decidit no celebrar-la i canviar el format i el dia. A partir d’aquest 2026, la Sant Silvestre es traslladarà al dia 3 de gener i es correrà en forma de cros solidari.

 

El president de l’entitat atlètica, Oriol Rico, explica el perquè del canvi de data i de format: ”el problema que tenim a Castellar per la Sant Silvestre és que tenim un monstre a Sabadell que es diu Cap d’Any Race i que fa que cada any tinguem menys participants”. El mateix dirigent afirma que “de fet, amb la junta anterior ja era un tema que teníem sobre la taula” i explica que “l’any passat, organitzativament, vaig estar totalment sol per muntar tota la cursa”.

 

Aquesta reformulada Sant Silvestre es disputarà el pròxim dissabte 3 de gener al matí (canviant també l’horari habitual que era a la tarda) i mantindrà el format de cros solidari amb dues categories per inscriure’s: infantil i adults. La cursa arrencarà com és habitual a les pistes i els corredors i corredores que hi vulguin participar, hauran de fer una aportació de menjar per l’associació Càritas. El recorregut de la prova pels infants serà d’uns 1.200 metres, mentre que la de categoria absoluta mantindrà la distància habitual de 5 kilòmetres.

 

Aquest any, com a novetat, la cursa inclourà per als cent primers dorsals el nou sistema de cronometratge que s’ha desenvolupat des del club. “Habitualment, en aquesta cursa no es donaven classificacions, ja que es tractava d’una prova solidària on el que es buscava era la recaptació d’aliments”, explica Rico que conclou que “la cursa d’aquest any ens servirà com a prova pilot”.

 

 

Comparteix
M'agrada
Comentaris