El Club de Patinatge Artístic de Castellar serà protagonista aquest dissabte al Joaquim Blume
Maria Teresa Sacristán, juntament amb Carme Puigbó, són les ànimes del Club de Patinatge Artístic de Castellar, un club que viurà aquest dissabte la seva jornada gran. El nivell del patinatge artístic continua creixent, amb Nora Borrego i Aina Sanosa al capdavant.
Fundat el 1982, el CPA Castellar ha patit diversos alts i baixos al llarg de la seva història. Res estrany per a un club esportiu d’un esport minoritari, en què malauradament, encara existeix molta divisió de gènere. Ara torna a viure moments d’incertesa, però per motius aliens al club, ja que “fa tres anys que hi ha modificacions consecutives a la Federació Catalana de Patinatge, amb diversos canvis de presidents, mocions de censura i canvis constants que no han ajudat l’esport”. L’entrenadora principal, Tere Sacristán, es lamenta dels enfrontaments constants dels esports emparats per la FCP, com l’artístic, l’hoquei patins i d’altres, un aspecte que ha fet perdre protagonisme a la base, sobretot del patinatge, sobre el qual Sacristán explica que “s’han perdut moltes competicions durant la temporada”. Un aspecte que ha deixat el club amb poques competicions oficials anualment, com assenyala. “Busques trobar una sortida per al teu club, ja que aquest esport té una vida curta i has de garantir que les patinadores puguin mesurar-se en competició”, remarca.
“Tenir poques competicions també ens ha afectat en l’àmbit de club, pel fet que hem perdut massa social. Normalment, som unes 100 persones i tenim llista d’espera, però actualment en som 68. Per sort, amb la llista d’espera que tenim, podrem recuperar-nos en nombre i ser al voltant d’un centenar de nou, en l’inici de la temporada”, perquè després de la Festa Major hi podran incloure les patinadores en espera, unes 20. La llista d’espera és a causa de la manca d’espais per a la pràctica, una carència que s’ha pogut solucionar en part amb una pista de parquet a L’Espai Tolrà: “en temporades anterior ens havíem vist obligats a anar a patinar a Sentmenat, però per sort, la pista de parquet ens ha fet millorar molt”.
A banda dels diversos problemes federatius, al club se li va ajuntar la baixa de tres entrenadores per maternitat, un fet que ha provocat que hagin de seleccionar nou personal tècnic. “Estem en un moment de canvi, però ens en sortirem”, destaca.
Dir que Sacristán és l’ànima del club no és parlar en va. Amb nou anys va arrencar en la pràctica al club i amb 18 anys ja tenia el títol d’entrenadora. Amb només 19, ja va aconseguir pujar un patinador a categoria internacional, Aleix Llop, castellarenc que va ser campió d’Espanya, campió de la Copa d’Europa i tercer en el Campionat d’Europa. Posteriorment, també va entrenar un altre castellarenc, Jordi Castillo, campió d’Espanya, 3r a Europa i 5è del món.
“Catalunya és una de les potències mundials en patinatge, un aspecte que pot ser un desavantatge, ja que en modalitats com el grup xou, en què les catalanes som les millors, només dos clubs es poden classificar per a competicions internacionals”, una fita molt complicada per a entitats com el CPA Castellar. Això obliga clubs i entrenadores a buscar sortida per a les seves esportistes, una feina en la qual està immersa l’entrenadora castellarenca.
La participació del club en la Festa Major suposa un dels grans actes de la temporada, ja que serveix de presentació de les categories i, en aquesta ocasió, del renovat equipament de competició, que canvia després de sis anys.
En la jornada que es durà a terme al Joaquim Blume (dissabte, 18 h) participaran una cinquantena de patinadors i patinadores que executaran un total de 14 coreografies, desfilaran per la grada i mostraran múscul per un club que sempre acaba superant els cops i refundant-se cada vegada que pateix un sotrac.