1 A7R05472 3 _1440x961
La flauta solista Patricia de No va ser un dels grans atractius del primer concert del cicle de la Kamerata  || Q. Pascual
02/11/2026 Cultura
Monument musical al classicisme català

Diumenge va arrencar el cicle de música clàssica de la Kamerata Castellar amb compositors catalans del segle XVIII amb un auditori municipal ple

La tercera temporada del cicle de concerts a l’Auditori Municipal de la Kamerata Castellar va arrencar diumenge novament oferint una platea plena que va gaudir especialment d’un programa centrat en compositors catalans del segle XVIII. El concert s’havia de celebrar el passat 3 d’octubre, però les alertes per grans pluges van obligar a ajornar-lo i, per això, la cita es va fer per primera vegada un diumenge, tal i com va explicar abans del concert Laia Rocavert d’Acció Musical, qui va tornar a agrair al públic la gran fidelitat mostrada envers un projecte musical que posa Castellar al mapa de la música clàssica catalana i espanyola. Així també ho va subratllar l’alcaldessa Yolanda Rivera, present en aquest primer concert d’inauguració de temporada. Rivera va subratllar el goig que suposa “veure com la Kamerata omple la platea d’un públic fidel”, fet que dona sentit a una iniciativa cultural que “cada any creix una mica més”. “L’any passat amb la incorporació als premis Maria Canals i aquest any amb la inclusió d’un concert de Cap d’Any per a l’1 de gener”, va dir Rivera.


El primer concert del nou cicle va tenir com a gran protagonisme la flauta solista de Patricia de No, instrumentista de la mateixa Kamerata, que va enlluernar l’Auditori amb una interpretació exquisida del Concert per a flauta i orquestra de corda en Sol Major, composició barroca d’entre 1755 i 1760 de Joan Baptista Pla i Agustí, nascut a Balaguer. Entre cordes, vents de metall i fusta i un clavicèmbal  somiejador, la flauta travessera de Patricia de No va fer volar el públic que va premiar l’orquestra i la solista amb grans ovacions. Prèviament, la Kamerata havia interpretat una partitura d’un altre compositor català, en concret la Simfonia núm. 16 en Sol Major de Carles Baguer, qui va tenir gran influència de Joseph Haydn, un estil que com havia subratllat prèviament Miquel Desclot a la conferència que acompanya tots els concerts “havia començat un procés d’internacionalització estilística que havia de culminar en l’estil clàssic”.


I, justament, per arrodonir la vetllada musical el programa va incloure com aperitiu l’Obertura de l’Isola disabitata’ i la Simfonia núm. 39 en sol menor ‘Tempesta di mare’, del gran mestre del classicisme europeu Joseph Haydn. Va ser aquesta darrera part del concert la que va desfermar l’entusiasme del públic, com sempre molt ben connectat amb l’escenari. Després de la pluja final d’ovacions, el director de la Kamerata Carles miró va decidir regalar com a bis final repetir el darrer moviment de la Simfonia de Haydn.


Com que el concert s’ha fet gairebé un mes després de programar-lo, la pròxima cita de la Kamerata serà més immediata: el 21 de novembre i ni més ni menys que ‘El amor brujo’ de Manuel de Falla amb la cantant Mayte Martín com a artista invitada, una vetllada que promet ser històrica per a la música clàssica de Castellar.  

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Darrera modificació:  13.00 h.

Afegeix L'Actual com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat.

Activar ara
Comparteix
M'agrada
Comentaris