La lluita de la Campanya Contra el 4C, ja fa temps va mostrar que darrera d'aquesta obra hi havia molta especulació i molts interessos particulars, que es servien de la política per fer negoci.Als governants de llavors d'aquí o d'allà els importava poc que l'esquerda brutal que el 4C representaria el territori s'acabés, a més, convertint aquests espais en víctimes de més especulació urbana.Els estudis del ministeri, també van posar de manifest que aquesta estructura, paral·lela a l'AP7, no esla solució als problemes de mobilitat del territori.
Els equips de govern de Castellar sempre s'han desentès de l'impacte al territori dient queno traspassava el límit municipal,però per altra banda argumentaven que era l'única alternativa per connectar la amb la C-58. La connexió amb la C-58 es pot fer sense necessitat del 4C, com ha quedat palès en diverses propostes que s'han posat sobre la taula. El pla d'ordenació urbanística municipal (POUM) no ha tractat en profunditat aquesta temàtica i per tant s'ha perdut una possibilitat d'incidir en la millora de la connectivitat del nostre municipi. Aquí, la majoria absoluta en regidors del PSC ha permès que l'equip de govern passés el rodet i no s'hagi arribat a consensuar el POUM amb cap de les altres forces polítiques i ara amb aquesta majoria han votat en contra de la proposta per fer aquest debat. Poques diferències de funcionament amb els que tant critiquen!!!!