Prop de 250 alumnes comparteixen en una matinal a l’auditori diferents projectes desenvolupats a l’aula
El Tomb per les aules, l’espectacle creat per escoles i instituts de la vila i organitzat per Ràdio Castellar i Serveis Educatius del departament d’Ensenyament ha tornat després del parèntesi de la pandèmia. 250 alumnes de l’Institut Puig de la Creu i de les escoles Emili Carles-Tolrà, Fedac Castellar, El Sol i La Lluna i Joan Blanquer van participar divendres en aquesta 6a trobada, que pretén ser una finestra per mostrar allò que s’està treballant a les escoles i instituts durant el curs.
Durant tres hores es van anar mostrant, dalt de l’escenari de l’Auditori Municipal Miquel Pont, la diversitat de continguts i projectes que s’elaboren des de les aules de la vila. A més a més, el fet que els estudiants es trobin i comparteixin unes hores amb companys d’altres centres de la vila fan l’experiència molt enriquidora.
Els alumnes de 3r d’ESO de l’Institut Puig de la Creu van parlar sobre el bullying i com combatre l’assetjament escolar, acompanyats de la banda Peixes, formada per noies de l’institut. Des de Fedac Castellar, la classe de 5è va donar a conèixer l’empresa que han elaborat amb una finalitat solidària, dedicada a la venda de productes, en el marc del projecte CuEmE. Els seus companys de 2n d’ESO van compartir un projecte de dansa, amb coreografia inclosa, seguint el ritme de la cançó Lovely, de Billie Eilish i Khalid.
Des de l’escola El Sol i La Lluna, els alumnes de 4t a 6è de primària van explicar els diferents tallers que desenvolupen, com el de relaxació, primers auxilis, robòtica, transfomArt o un programa de ràdio.
Els alumnes de 4t de l’escola Emili Carles-Tolrà van detallar en què consistia el seu projecte de descobriment de la cuina a través d’una obre de teatre i els de 6è de l’escola Joan Blanquer van explicar d’on va sorgir la idea de compondre un himne per a l’escola i el van interpretar en directe.
La matinal va acabar amb una entrevista a la comunicadora Xènia Casado, que va iniciar-se en el món de la ràdio a l’emissora municipal de Castellar, en la qual va engegar el programa Cats and gaspatx. La creadora de continguts va esperonar als joves a estudiar i treballar tenaçment per aconseguir allò que volen i va respondre tant les preguntes de les conductores del programa, les periodistes Marina Antúnez i Anna Parera, com la dels alumnes que seien a platea. Un públic, per cert, que va ser molt participatiu durant tot el matí. La Xènia va acabar compartint selfies i una estona amb els alumnes una vegada finalitzat el festival. En aquests moments treballa en programes com l’APM, de TV3, Loft, d’ICAT FM i d’animadora i speaker als partits de l’equip femení del Futbol Club Barcelona.