05   parlament_617x412
El diputat del PSC, Pol Gibert, al centre, al registre del Parlament amb Joan Creus i Ignasi Giménez. || Cedida
12/12/2018 Actualitat
Som de Castellar-PSC demana al Parlament que Castellar sigui zona tarifària 2

Som de Castellar-PSC ha presentat aquest dimecres al Registre del Parlament de Catalunya una proposta de resolució per demanar el canvi de zonificació tarifària del transport públic que permeti a Castellar del Vallès formar part de la Zona 2, és a dir, la mateixa zona de Sabadell. Segons explica Som de Castellar-PSC en un comunicat, “amb aquesta proposta, s’insta el Govern de la Generalitat a intervenir per tal de resoldre la situació de discriminació que en aquests moments pateixen els usuaris del transport públic del nostre municipi”. Ara, la proposta s’haurà de debatrà a la Comissió de Territori del Parlament.


“Des de Castellar hem reclamat la solució a aquesta disfunció cada vegada que hem tingut l’oportunitat, durant els períodes d’al·legacions dels Plans de transports, en reunions i trobades amb l’AMTU, amb l’ATM o amb els serveis tècnics de la Generalitat”, apunta l’alcalde, Ignasi Giménez, qui ha presentat la proposta al Parlament de la mà del diputat socialista, Pol Gibert. “Necessitem una resposta clara dels grups polítics representats al Parlament”, afegeix.


El comunicat de Som de Castellar-PSC explica també que la resposta rebuda pel consistori per part de les administracions competents, des de fa més de vuit anys, és que no val la pena modificar el sistema per resoldre aquestes disfuncions donada la imminent posada en funcionament de la T-Mobilitat. En els darrers mesos, l’Ajuntament ha enviat una carta al conseller de Territori fent-li la petició i l’alcalde es va reunir amb el director General de l’ATM, Pere Torres, accions que no han obtingut fruïts. També es va aprovar una moció en el darrer ple amb la petició i Som de Castellar va recollir 3.200 adhesions a  la plataforma Change.org.


Cal recordar que el sistema actual obliga a disposar de targetes de dues zones a les persones que viuen a les urbanitzacions, perquè al fer transbordament, a la tornada des de la zona veïna, el sistema valida dos viatges a les targetes d’una zona.  

Comparteix
M'agrada
Comentaris