Cues a l'entrada de Castellar, a primera hora de la tarda_617x412
Cues en direcció a Castellar a l’alçada del polígon La Llanera, on connectaria la Ronda Nord abans del pont || Arxiu
13/09/2023 Actualitat
Sabadell mostra una proposta de traçat per a la Ronda Nord

Seria soterrada des del Parc Agrari a la sortida de Sabadell i connectaria amb la B-124 amb una nova rotonda entre el polígon La Llanera i el pont de la carretera que s'hauria d'ampliar a dos carrils per banda

Mentre les administracions supramunicipals continuen marejant la perdiu al voltant de l’execució de la Ronda Nord després de signar un conveni abans de l’estiu que implica la seva construcció, l’Ajuntament de Sabadell ja té sobre la taula la seva proposta de traçat. La via és molt reivindicada tant per Terrassa com Sabadell però per a Castellar del Vallès seria el desllorigadors als problemes de mobilitat endèmics que pateix ja que la Ronda Nord permetria oferir a Castellar del Vallès un enllaç directe a la C-58 sense haver d’entrar a Sabadell i a la seva temuda Gran Via. 


En concret, segons ha avançat el Diari de Sabadell i ha confirmat l’Agència Catalana de Notícies (ACN) de fonts municipals, la proposta sabadellenca és fer dos túnels de dos carrils per sentit que anirien del Parc Agrari –sortint de l’Avinguda de Matadepera al límit del terme de Sabadell- fins a la Carretera de Prats. Per tant, la proposta es centra en el tram de Ronda dins del terme de Sabadell que arribaria des de Terrassa soterrada pel bosc de Can Bonvilar. La Ronda tindria una bifurcació per connectar amb la Ronda Oest i amb la Carretera de Prats (l’enllaç amb Castellar).  La proposta assenyala que els túnels en direcció a Castellar tindrien un pendent aproximat d’un 3%, segons l’informe de l’Ajuntament de Sabadell. D’aquesta manera la ronda passaria uns 20 metres per sota de l’avinguda de les Palmeres del barri de Can Deu i la boca dels túnels haurien de connectar amb una nova rotonda entre el polígon de la Llanera i el pont del Ripoll. És per això que l’Ajuntament de Sabadell també proposa ampliar el viaducte actual i fer que tingui dos carrils per banda. 


L’estimació econòmica xifra l’actuació en el terme de Sabadell en uns 100 milions als quals caldria sumar la inversió al terme de Terrassa i que apujaria el cost de la infraestructura gairebé als 300 milions d’euros. 


A principis de juliol passat, es va signar un protocol entre la conselleria de Territori i el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana per a garantir  la redacció i finançament del projecte de la Ronda Nord dels sistemes urbans de Terrassa, Sabadell i Castellar del Vallès. A l’acord es preveu que la Ronda Nord sigui  una via entre Terrassa i Castellar del Vallès, que comprèn el tram ja construït a Terrassa, i arriba fins a la carretera B-124, de titularitat de la Generalitat, al terme municipal de Castellar del Vallès, amb un recorregut d’uns 10 km aproximadament, que connectarà els barris del nord de Terrassa amb els barris del nord de Sabadell.  

Comparteix
M'agrada
Comentaris