Afegeix L'Actual com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat.
Una seixantena de persones van acompanyar la formació republicana en l’acte independentista de la Diada davant de la casa d'estiueig del president Lluís Companys
En un lloc tan simbòlic com és Cal Targa, ERC ha volgut fer memòria del passat, estudiar l’evolució del present i aproximar-se al futur “amb previsió, ambició i convicció”, segons ha apuntat en l’inici del seu discurs la portaveu del partit republicà a l’Ajuntament, Dolors Ruiz davant la seixantena de persones que ha acudit al carrer de les Roques per celebrar la Diada. Justament enguany es commemoren 100 anys dels Fets de Prats de Molló, una de les temptatives “més valentes per fer de Catalunya una República independent”, encara que “malauradament, les traïcions internes van fer fracassar aquell projecte”. Ruiz també s’ha referit a la gènesi d’ERC el 1931 i, com aquest esperit fundacional encara perviu: “No volem un Estat simplement per tenir un estat. El volem perquè ens doni les eines per construir una Catalunya forta i lliure, oberta i inclusiva”.
Davant de les amenaces d’algunes forces excloents, la portaveu republicana ha explicat que “la nostra identitat no és una frontera. És allò que compartim” i, en aquest sentit, ha reblat que “no volem una Catalunya que expulsi, ni que digui a ningú que aquest no és el seu lloc, perquè el catalanisme sempre ha tingut una ambició: sumar”. Per això, en la construcció d’aquest nou país, “no volem que ningú sigui assenyalat pel seu origen o pel seu lloc de naixement”.
Tot i que la independència continua sent l'horitzó, "construir nació és el camí. I això vol dir treballar cada dia per fer un país més fort, cohesionat i més lliure", ha sentenciat Ruiz. Al final de l’acte, Oriol Rocavert ha interpretat Els Segadors amb el violoncel i s'ha fet l’ofrena floral davant de Cal Targa.
Aquest any, a l'acte no hi era cap altra força independentista. Ruiz ho ha justificat dient que "abans que la CUP contactés amb nosaltres fa vuit dies i que Junts ho fes fa cinc, ho havien fet altres partits independentistes de Castellar del Vallès sense representació municipal. El decàleg d'aquests partits ens va fer veure que per a la independència no s'hi val tot si renunciem a drets i a part dels catalans. Vam decidir, per tant, que en el nostre acte no podíem donar veu a partits amb els quals no ens sentim identificats. I tampoc volíem enfrontaments". Al marge d'això, partits com Junts, PSC o FNC han fet una ofrena fora de l'acte republicà.
En aquest vídeo, podeu veure l'acte íntegre que s'ha fet aquest matí al carrer de les Roques
Afegeix L'Actual com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat.