20250904 111539_1440x961
Un operari treballant dijous al matí en les obres de l'IE Sant Esteve. || AJUNTAMENT
04/09/2025 Actualitat
Les obres del Sant Esteve obliguen a ubicar alumnes d'ESO a l'Institut Castellar la primera setmana

180 alumnes de 2n, 3r i 4t curs faran horari intensiu en sis aules de l'INS Castellar

Jordi Rius

A causa de l’endarreriment de les obres de l’edifici del mig i de l’edifici d’obra vista de l’IE Sant Esteve, els alumnes de 2n,3r i 4t d’ESO -uns 180- començaran les classes fora de l’Institut Escola, concretament en sis aules de l’Institut Castellar durant els dies 8, 9, 10 i 12 de setembre. “Això ens va molt bé perquè les aules ja estan muntades, hi ha un pati intern i pot haver-hi i una escolarització molt més garantida”, assegura  la regidora d’Educació, Anna Riera. Els alumnes de 1r d’ESO s’ubicaran a l’edifici del mig del Sant Esteve durant tot el curs juntament amb els alumnes de primària. Una altra de les novetats per a  la setmana que ve és que primària i secundària faran jornada intensiva, de 9 a 13.30 h . “S’han tingut en compte moltes coses, tant des del transport dels que venen de Sant Llorenç com les necessitats de les famílies que deixen els seus fills a dinar i que puguin venir-los a recollir a les 16.30 hores”, constata Riera. 

 

20250904 105627

Treballs d'ampliació de l'IE Sant Esteve.  || AJUNTAMENT


Està previst que el 16 de setembre, quan es repreguin les classes després de Festa Major, “es pugui restablir la normalitat” i puguin utilitzar les aules que els corresponen de l’IE SantEsteve. De tota manera, dimecres que ve hi haurà una reunió extraordinària amb la comunitat educativa, ServeisTerritorials i Ajuntament per avaluar la situació “per si s’hagués d’alterar alguna cosa”, assegura la regidora d’Educació.


Paral·lelament, durant el primer trimestre de curs, s’aixecarà el gimnàs i el nou edifici de secundària.  Riera ha volgut elogiar el treball de l’equip directiu de l’escola “per la seva capacitat d’adaptació i paciència, la seva professionalitat i la seva vocació perquè tot estigui preparat”. També ha destacat la feina dels treballadors municipals i la bona entesa amb la comunitat educativa.  “En el moment que hem demanat ajuda d’aules, tothom s’ha ofert amb espais i per acollir”.
Per la seva banda, la directora de l’IE Sant Esteve Mònica Díaz ha explicat que “volíem atendre l’alumnat sempre en unes condicions de benestar i de seguretat. Si vèiem que això no es podia complir, calia un pla B”. Díaz ha afegit que a nivell intern “l’adequació de les aules al Sant Esteve requereix una feina organitzativa i, per tant, vam demanar la compactació de l’horari perquè els docents puguin entrar a les classes una vegada els treballadors surtin”.

Comparteix
M'agrada
Comentaris