RIU 2 edited_950x634
El punt de recàrrega de bicicletes elèctriques situat al costat del Centre Feliuenc, que es posarà en marxa aquest dilluns
24/07/2026 Actualitat
El Consell Comarcal formalitza la recepció de les obres d'adequació del camí del riu Ripoll

Dilluns entrarà en funcionament el punt de càrrega de bicicicletes elèctriques situat al Centre Social Feliuenc, un dels sis que hi ha instal·lats al llarg del recorregut

Redacció

El Consell Comarcal del Vallès Occidental ha formalitzat la recepció aquest divendres de les obres d’adequació del camí del riu Ripoll, executades en el marc del projecte “El riu, teixint fils de vida”. Les actuacions permeten millorar la continuïtat, la qualitat, la seguretat i l’accessibilitat del recorregut fluvial al seu pas pels municipis de Sant Llorenç Savall, Castellar del Vallès, Sabadell, Barberà del Vallès, Ripollet i Montcada i Reixac. “El riu, teixint fils de vida” forma part dels Plans de Sostenibilitat Turística en Destinació del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançat per la Unió Europea – Next Generation EU. El projecte disposa d’un pressupost global d’1.532.000 euros i és fruit de la cooperació entre el Consell Comarcal, els ajuntaments i diferents administracions i organismes vinculats a la gestió de l’aigua, la mobilitat, el turisme i la protecció del medi natural.

 

Els treballs han consolidat el camí del riu com una infraestructura verda de prop de 40 quilòmetres, que connecta els espais naturals del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac i del Parc Natural de Collserola i enllaça amb el riu Besòs. El recorregut és d’ús senderista des del naixement del Ripoll fins a Castellar del Vallès i és també apte per a bicicletes des de Sant Feliu del Racó fins a la desembocadura al Besòs. Les actuacions han inclòs la millora del ferm, el drenatge i la gestió de l’aigua d’escorrentiu, l’estabilització de diferents trams, la instal·lació d’elements de seguretat i la regulació de l’accés de vehicles motoritzats en diversos punts. També s’ha treballat per donar continuïtat al recorregut i facilitar-ne un ús més segur per part de les persones que el fan a peu o en bicicleta. També s’ha formallitzat la recepció de les obres del nou gual transitable per a ciclistes i vianants sobre el riu Ripoll, a Barberà del Vallès, a l’alçada de la carretera B-140, resolent així un punt on fins ara el recorregut fluvial quedava interromput i obligava les persones usuàries a creuar pel voral del pont.

 

D'altra banda, dilluns entra en funcionament els sis punts de càrrega per a bicicletes elèctriques instal·lats en el marc del projecte. En el cas de Castellar, la instal·lació està situada al Centre Social Feliuenc.

 

CRIDA A LA PRUDÈNCIA

El Consell Comarcal recorda que cal continuar actuant amb molta prudència i respectar en tot moment les restriccions d’accés i d’ús del medi natural vigents. Aquestes limitacions poden estar relacionades tant amb les mesures de prevenció davant la Pesta Porcina Africana com amb el risc d’incendi forestal. L’adequació del camí no deixa sense efecte les prohibicions, els tancaments o les restriccions que puguin establir les autoritats competents. Abans d’accedir a l’entorn del riu, es recomana consultar la informació oficial actualitzada, respectar la senyalització, no traspassar barreres ni tancaments, evitar qualsevol conducta que pugui provocar un incendi i seguir les indicacions dels serveis d’emergència, dels agents rurals i de les administracions locals.

 

BAN DE PROTECCIÓ DELS ESPAIS FLUVIALS

D'altra banda, l'Ajuntament de Castellar ha editat un ban relatiu a la protecció dels espais fluvials a l'estiu on es recorda que està prohibit estacionar als vorals de la carretera envaint la calçada i no és permesa a circulació de vehicle motoritzats pel llit sec i per la làmina d'aigua dels rius, els torrents i tota mena de corrents d'aigua. També està prohibida tota activitat que pugui provocar contaminació o degradació de l'entorn del riu i no es pot pescar ni encendre foc.

 

Afegeix L'Actual com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat.

Activar ara
Comparteix
M'agrada
Comentaris