IMG 20231201 105455_1440x961
Lemen Fatty, de l’entitat Amputats Sant Jordi, realitzant la part pràctica amb els alumnes de 6è de l’escola FEDAC  / C. Domene
01/12/2023 Actualitat
Joves davant la diversitat funcional

Alumnes de Castellar es posen a la pell de persones amb diversitat funcional en un taller vivencial a càrrec d'Amputats Sant Jordi

Cristina Domene

Com ja és habitual pels volts del Dia Internacional de les Persones amb Diversitat Funcional, alumnes de Castellar participen en una activitat anomenada Joves davant la diversitat funcional a càrrec de l’entitat Amputats Sant Jordi i organitzada per la regidoria de Diversitat Funcional. Eric González, Sebastià Viedma i Lemen Fatty van ser els encarregats de dur a terme la sessió amb els alumnes de 5è de l’escola Sant Esteve i els de 6è de l’escola FEDAC. 


“L’objectiu d’aquesta activitat que fem a escoles i instituts és sensibilitzar i donar visibilitat a la discapacitat per poder normalitzar-la, que aprenguin com relacionar-se amb persones amb discapacitat i adquirir valors de respecte”, va dir Eric González, qui lidera el projecte educatiu de l’entitat.


La dinàmica és semblant a tots els centres. Quan comença la part teòrica, els alumnes estan esverats, com si no els afectés. “A mesura que avança i que escolten els relats de persones amb una discapacitat, fan preguntes curioses amb molt de respecte, es fiquen dins de la història i crec que s’emporten aquest impacte”, va assegurar González. 


Durant la xerrada, els alumnes van escoltar diferents casos de persones que han de conviure amb una discapacitat, que pot ser de naixement o sobrevinguda en algun moment de la vida a causa d’un accident o d’una malaltia. “Es tracta que siguin conscients que la vida dona moltes voltes”.

 

Els alumnes de l'escola FEDAC durant la part pràctica / C. D.

Els alumnes de l'escola FEDAC durant la part pràctica / C. D. 


Durant la part teòrica, que es va fer a la sala d’actes d’El Mirador, els alumnes també van aprendre els noms que s’haurien d’utilitzar per referir-nos a les persones amb diversitat funcional o el tipus de barreres que existeixen: barrera física, comunicativa i actitudinal. “L’actitudinal –va explicar als alumnes- és per exemple, quan un noi o noia amb una pròtesi a la cama vol jugar a futbol i els altres companys li diuen que no”. Després d’escoltar els testimonis de l’Eric i del Sebastià, els alumnes van sortir al carrer amb Lemen Fatty, qui els va mostrar com portar una cadira de rodes i un bastó de mobilitat: “Perquè visquin el dia a dia d’una persona que té una discapacitat”.


Respecte al nivell de sensibilització actual de la societat, l’encarregat del projecte educatiu, creu que a poc a poc, estem avançant. “Encara queda molta feina a fer, però. El dia 3 de desembre el que reivindica és que tots som diferents”, va opinar González.

Comparteix
M'agrada
Comentaris