L'alumnat ha experimentat un seguit d'activitats al pati, la biblioteca i la cantina del centre
L’Institut Puig de la Creu ha celebrat aquest divendres una jornada de sensibilització consistent a posar-se en la pell de l’altre “amb un seguit d’activitats que intenten empatitzar amb les persones que tenen diversitat”, explicava la professora coordinadora de la jornada, Marga Oncins . Es tractava que “fessin un petit tastet del que li suposa a una persona que va amb bastó o amb una cadira de rodes o que li falta un braç”, ha admès la professora. En aquest sentit, “si els alumnes experimenten en primera persona això, després seran molt més empàtics quan vegin algú amb diversitat”, ha apuntat Oncins.
La jornada s'ha dividit en tres espais: el pati, la biblioteca i la cantina. Al pati, els alumnes han après a fer servir una cadira de rodes, a orientar-se amb els ulls embenats amb l’ajuda d’un bastó o a practicar el golbol, un esport d’equip que practiquen esportistes invidents o deficients visuals i que es basa en l’oïda per detectar la trajectòria de la pilota.
Dos alumnes amb cadires de rodes al pati del centre. || J. R.
A la biblioteca hi havia un alfabet braille, un alfabet dactilològic que busca amb les mans fer lletres, cordar-se una jaqueta amb cremallera amb una sola mà i pintar sense mans. A la cantina els alumnes intentaven fer un entrepà amb una sola mà o el joc de cadires adaptat a les persones amb discapacitat auditiva. Un dels alumnes que acabava de fer el circuit amb els ulls embenats, Marc Sánchez, ha reconegut que "les jornades han servit per empatitzar amb altres persones" i que "ha estat divertit perquè hem fet coses que no hem fet mai".
Alumnes pintant amb llapissos amb la boca. || J.R.
La idea és que tot el que han experimentat els joves “vagi més enllà del joc” i és per això que a la jornada s'ha convidat Rat Basterretxea, presidenta de Suma +, “perquè no té cap sentit si és un bolet, en té si més projecció cap al poble”, argumentava Oncins.