Tokyo Tower and surrounding area_1440x961
Imatge aèria de Tokio, la capital del Japó, una de les destinacions preferides. || cedida
29/07/2024 Actualitat
El Japó, destinació de moda a Castellar

Àsia s’erigeix el continent preferit en una temporada més cara que l’anterior

Jaume Clapés Solé

“Aquest any, la principal tendència que hi ha hagut, sobretot respecte a altres anys és que hi ha hagut un augment considerable del llarg viatge, sobretot a destinacions d’Àsia”, diu Laura Triviño, responsable de l’empresa de viatges Ambartours. Aquests viatges a destinacions llunyanes han pujat al voltant d’un 25% respecte a l’any passat, diu Triviño, i assegura que una destinació molt de moda és el Japó, però també Tailàndia i Indonèsia com altres anys. 


L’encarregada també ha notat un augment significatiu en la demanda de creueres: “Aquest any, a nosaltres, ens n’han demanat moltes sortides”. Al contrari, “degut el conflicte d’Israel, també hi ha hagut destinacions, que l’any passat van ser les estrelles, com Egipte i Jordània, que aquest any, han caigut quasi al 90%”, diu l’encarregada. Tot i això, el volum total de viatges, “ha augmentat sobre un 20% i un 25%”.  


El preu, que sol ser una de les principals preocupacions dels qui viatgen, han sigut alts aquesta temporada. “Ara que hi ha hagut una mica d’aturada de vendes des de l’abril, hem vist que s’han començat a estabilitzar una mica més els preus. Però aquest any, en resum, sí que és veritat que, sobretot el tema dels avions i els hotels, els preus estaven bastant més cars que l’any passat”.  


Tot i el domini d’Àsia pel que fa a les preferències de destí, Europa també té els seus guanyadors. “Es demana bastant el nord d’Europa, tipus Noruega, Islàndia i, també diferents zones d’Alemanya i Londres”, en destaca Triviño.  Però si una ciutat és font d’atracció pels clients d’Ambartours és la ciutat dels gratacels: “Nova York sempre és una destinació que es manté normalment i hi ha bastant demanda”.


La durada, en els viatges lluny, com a l’Àsia, “es fan una mitja d’entre 10 i 12 dies i en mitjana distància, Europa o circuits així, normalment la gent fa una setmana”, diu Triviño sense advertir un canvi de dinàmiques en aquest aspecte. 


Una altra tendència que detecta Triviño és la cerca d’experiències més úniques. D’una banda, les sortides en grup, s’han reduït en número de viatgers. Però també: “La gent busca viatges com més experiencials, buscar una mica fer alguna cosa diferent a l’habitual o intentar fer el viatge com menys turístic millor”. No es fuig tant del destí turístic com de la manera de viatjar: “Més exòtica o més diferent, diguéssim”.


“Abans teníem molta feina més aviat cap a l’abril-maig i ara s’ha avançat tot, ja estàvem fent reserves abans de Nadal i primers d’any, és on s’ha fet més volum. És una mica el canvi de tendència”, diu Triviño pel que fa a l’antelació amb la qual es fan les reserves. 


Un dels motius d’antelació bé podria ser abaratir els costos del viatge: “Aquestes últimes setmanes sí que han començat a haver-hi una miqueta de l’última hora, però el volum més gran s’ha avançat perquè precisament el llarg viatge sempre és una cosa que es fa normalment amb antelació, per tenir millors preus de vol”.


“Ara hi ha gent que comença a mirar, ens està començant a preguntar de cara a Cap d’Any i Nadal”, diu ells dels més previsors, però aclareix que “encara és d’hora, però jo crec que si és com l’any passat, cap al setembre o així, hi ha molta gent que si vol anar lluny ja et comença a preguntar”

Comparteix
M'agrada
Comentaris