28/06/2016 Actualitat
Foment licita la redacció de l'estudi de la B-40 entre Terrassa i Granollers
L'anunci va sortir publicat al BOE de dissabte passat
Redacció
El BOE de dissabte passat publicava l'anunci de licitació del Ministeri de Foment del contracte de serveis de redacció de l'estudi informatiu de l'Autovia Orbital de Barcelona B-40, entre el tram Terrassa-Granollers, a tocar del terme municipal de Castellar del Vallès.

El govern central va arxivar el 2013 l'expedient d'avaluació ambiental de la infraestructura perquè el document ja havia caducat, cosa que va suposar la paralització del projecte. Ara es torna a iniciar el procediment per construir aquesta infraestructura. L'estudi, que licitaran en un període de quatre mesos, haurà d'estar llest en dos anys, té com a objectiu definir i comparar les diferents alternativs de traçat, de connexió i d'explotació per al tram Terrassa-Granollers. L'estudi informatiu que ara es licita ha de servir de base a l'expedient d'informació pública i al tràmit d'avaluació d'impacte ambiental per tal de poder seleccionar "l'alternativa més adequada", segons es destaca en una nota de Foment.

El pressupost de licitació suma 1,89 milions d'euros, als quals cal afegir la inversió per a construir el Quart Cinturó, que Foment xifra en uns 403 milions d'euros per un tram de 35 quilòmetres aproximadament. La notícia de la licitació ja s'esperava ja que al febrer passat la ministra en funcions de Foment ja va anunciar que licitaria l'estudi després de visitar el tram d'Olesa de Montserrat-Viladecavalls del Quart Cinturó. Aleshores, Pastor, que també va visitar la seu de la patronal vallesana CECOT, va expressar que el Ministeri "és conscient de la importància estratègica" per al territori de la també anomenada Ronda Vallès.

Un mes més tard, organitzacions de Sabadell i Terrassa com ERC, Crida per Sabadell, CUP i Terrassa en Comú van anunciar el seu compromís de treballar plegades en la definició d'un nou model territorial sense tenir en compte aquesta infraestructura, que rebutgen per considerar-la caduca i pel seu impacte econòmic, social i econòmic. Al 2013, la Plataforma Sant Julià proposava una nova via que unís Castellar amb la Ronda Oest alternativa al Quart Cinturó a la qual les seccions locals d'ERC i ICV hi donaven suport.
Comparteix
M'agrada
Comentaris