Les agències de viatges tornen a prendre protagonisme a l’hora de triar destí
Amb l’arribada de l’estiu -normalment acompanyat també de les vacances- és el moment de començar a planificar escapades i viatges a la cerca d’experiències, desconnexió, natura o cultura. Tot i que en els últims anys predominen les plataformes en línia a l’hora de contractar un desplaçament, molta gent torna a confiar en les agències turístiques perquè organitzi tot el que estigui relacionat amb el seu viatge. Ja sigui per la confiança, per l’assessorament personalitzat o per les propostes adients a cada perfil de viatger, les agències de viatges tornen a tenir un paper destacat a l’hora de muntar i gestionar les vacances de molts castellarencs i castellarenques.
Laura Triviño, propietària de l’agència de viatges Ambartours de Castellar del Vallès, creu que els viatgers han tornat a confiar en les agències pel fet que “a internet hi ha molta informació -potser massa- i hi ha molta gent que no se sent segura a l’hora de contractar-ho en línia”. Triviño també creu que el fet que els castellarencs tornin a contractar viatges a través de les agències és pel fet que “la gent prefereix viatjar amb seguretat i acompanyament, i això si ho agafes per internet no ho tens”.
Aquest 2025, segons explica la responsable de l’agència Ambartours, les destinacions predilectes dels castellarencs i castellarenques són: Egipte, Turquia, Carib, Japó, Tailàndia i Indonèsia. Triviño creu que aquests viatges “mantenen l’autenticitat i són encara força tradicionals tot i que cada any hi hagi més turistes”. Des de l’agència castellarenca han vist com evolucionaven les rutes dels viatgers de la vila, ja que fa tot just cinc anys (abans de la pandèmia) les destinacions més habituals eren els Estats Units, les Illes Canàries i també les Illes Balears.
La gent de Castellar de Vallès, segons explica Laura Triviño, acostuma a contractar els viatges amb antelació, d’aquesta manera “poden aconseguir millors preus, escollir les millors destinacions i preparar-ho tot amb més detall”. També, segons Triviño, predominen els viatges a mida per sobre dels organitzats, perquè “el fet de dissenyar-te el viatge, fa que puguis fer el que vols i no haver de dependre de tot un grup”.
Actualment, són molts els factors que fan decidir-se per una destinació o una altra. Segons la propietària d’Ambartours, la gent de Castellar té molt present la situació econòmica i els conflictes dels diferents països a l’hora de triar destinació, però alerta d’un fenomen que ha sorgit en els últims anys i que fa que els viatgers triïn un lloc o un altre: els influencers de viatges. Segons afirma Triviño “t’adones que si surten destinacions diferents a algun canal o ho publica algun influencer, molta gent et pregunta per aquest viatge” i afegeix que “abans ens passava quan sortia en algun reportatge a la tele i ara és amb els influencers de viatges”.
També en els últims anys ha sorgit un corrent de ‘viatges sostenibles’, ja que segons explica la propietària de l’agència de viatges, “tant els viatgers com les agències, tenen cada cop més en compte el respecte pel medi ambient” i assegura que “la gent vigila molt i intenta fer viatges més responsables, amb menys petjada ecològica i on es puguin mantenir les comunitats locals”.
De cara al futur és difícil saber quines tendències marcaran els mons dels viatges. La propietària d’Ambartours creu que “és complicat saber com funcionarà els pròxims anys, sobretot per les possibles situacions econòmiques o conflictes que puguin esclatar”. Triviño, però, s’aventura a vaticinar que hi haurà un augment de peticions per contractar viatges llargs, ja que “els viatges curts, la gent acostuma a buscar-se més la vida pel seu compte i ho contracta a través de plataformes en línia”. Tot i això, la propietària de l’agència de viatges creu que la Xina serà una de les destinacions més sorprenents dels pròxims anys, sobretot pel fet que “després de la pandèmia és un destí que ha costat molt que la gent recuperés la confiança i sorprèn bastant pel fet d’una cultura diferent, les ciutats tan modernes, el contrast entre la població rural i cosmopolita” i afegeix que “és un xoc cultural que agrada bastant”. Triviño assegura que si hagués de recomanar un destí seria la zona de la Pulla a Itàlia i que la gent que hi ha anat “torna encantada amb el viatge”.