La línia d'autobusos C4 ha estrenat un nou vehicle de 35 places_617x412
La línia d'autobusos C4 ha estrenat un nou vehicle de 35 places - Cedida
15/10/2015 Actualitat
Castellar vol busos directes a Terrassa, Barcelona i la UAB
L'Ajuntament ha presentat set al·legacions al Pla de Transports de Viatgers de Catalunya 2020
Redacció
L'Ajuntament de Castellar del Vallès ha presentat aquest mes d'octubre un total de set al·legacions al Pla de Transport de Viatgers de Catalunya 2020 (PTVC). Aquest document, que el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat va treure a informació pública el passat estiu, defineix les directrius i les línies d'actuació per als propers anys en relació amb l'oferta i la gestió dels serveis de transport públic a Catalunya.
El PTVC no preveu cap actuació de millora de transport públic per carretera al municipi de Castellar del Vallès. Entre d'altres accions que es consideren totalment prioritàries, es demana la creació d'un servei directe "exprés" entre Castellar i Barcelona. En aquest sentit, el regidor de Planificació, Pepe González, ha apuntat que "hi ha municipis del nostre entorn que tenen una connexió directa amb Barcelona i sorprèn que la Generalitat no contempli aquesta necessitat per a Castellar, que supera els 23.462 habitants".
En l'argumentari de l'informe tramès a la Generalitat, l'Ajuntament apunta que el servei ja havia existit fins als anys 90 i considera que, en l'actualitat, el servei seria competitiu considerant l'existència del carril BUS-VAO a la C58.

CONNEXIÓ AMB TERRASA I LA UAB|| En una segona al·legació, es demana crear una línia transversal que permeti connectar amb transport públic Terrassa, Castellar, Sentmenat, Caldes i Granollers. L'Ajuntament remarca en el text tramès a la Generalitat que no existeix una línia interurbana entre Castellar del Vallès i Terrassa. Així, per arribar amb transport públic a la cocapital del Vallès Occidental, cal anar a Sabadell i fer transbordament amb RENFE o bé amb la línia d'autobús C5. Aquesta petició és considerada prioritària atenent que Terrassa és ciutat universitària i un nucli veí de primer ordre que presta serveis i amb el qual es creen relacions de mobilitat obligada "que milloraria si hi hagués transport públic amb la cocapital vallesana", explica González.
La concessió del servei entre Caldes i Terrassa havia estat en funcionament fa uns anys. La prolongació del servei fins a Granollers permetria disposar d'una connexió directa amb un pol primari que disposa de línies de ferrocarril (Vic-Puigcerdà i Girona) que actualment són de molt difícil accés per als habitants de Castellar (ja que s'han de desplaçar fins a Barcelona o a Montcada Bifurcació). Aquesta connexió amb la capital del Vallès Oriental suposaria també enllaçar Castellar amb diverses línies interurbanes que donen servei a un seguit de poblacions amb les quals l'accés en transport públic és impossible. Una altra demanda és que s'inclogui l'oferta de transport públic directe entre Castellar i la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), atenent a la previsió de creació de nous serveis singulars amb el HUB de la universitat.

ALTRES AL·LEGACIONS|| L'escrit d'al·legacions presentat per l'Ajuntament també incorpora la sol·licitud d'una bona coordinació entre els serveis d'autobús interurbà i el servei de ferrocarril en el disseny final de l'intercanviador de la plaça d'Espanya de Sabadell, "fer més fàcil l'arribada i que la Vallesana tingui un espai d'aparcament prioritari". Alhora, es demana que aquest espai es doti amb un punt de "park&ride" que doni servei a les persones que utilitzen el cotxe en el primer tram del seu desplaçament. Quant a la gestió tarifària, el consistori també posa de manifest que el municipi resulta greument penalitzat pel fet d'estar situat a la zona 3C. Aquest fet provoca situacions com ara que els joves no puguin utilitzar targetes TJove d'una zona per desplaçar-se de Castellar a Sabadell. Un altre inconvenient és que amb les freqüències de cap de setmana per anar de Barcelona a Castellar, cal timbrar dues vegades una targeta de dues zones perquè el temps habilitat és insuficient.
Comparteix
M'agrada
Comentaris