IMG 3884 33333_1440x961
Soler, Martori i Taulats durant la xerrada. || A. Tor
15/04/2024 Actualitat
B-40: debat a tres bandes

La CUP va reunir tres experts en infraestructures a la Sala d’Actes

Jaume Clapés Solé

La CUP Castellar va organitzar divendres passat, 12 d’abril, una nova edició de les xerrades a tres veus, en aquesta ocasió per parlar de com afectarà la construcció del nou tram de la carretera B-40 a Castellar, coneguda com a Ronda Nord. Més d’una trentena de persones hi van ser presents per conèixer l’opinió d’Isidre Soler, portaveu de la Campanya contra el 4t Cinturó; Oriol Martori, Arquitecte i director general de Transports i Mobilitat amb ERC, i Marc Taulats, de l’Associació per la Promoció del Transport Públic. 


Soler, el primer en parlar del controvertit tema va ser molt clar en la seva postura: “Diguin com li diguin és el 4t cinturó. Hi ha una pressió mediàtica i sobretot d’un sector de l’economia que només pensen en  els seus beneficis, però que no tenen en compte en els perjudicis cap al territori”. I després de fer un repàs històric del projecte, va donar el seu parer del moment actual: “S’ha firmat un protocol d’intencions sobre aquesta connexió de Terrassa - Sabadell - Castellar, el conveni que hauria de concretar la infraestructura no s’ha fet. Aquest protocol té un termini d’un any, esperem que d’aquí a un any encara no hagin desenvolupat el conveni”.


Martori va respondre: “El protocol no és la B-40, és un protocol d’intencions per estudiar una connexió entre Terrassa i Sabadell i que vinculi Castellar. Naturalment des d’una perspectiva totalment diferent. Hi ha una perspectiva d’un Partit Socialista que clarament la vincula a la infraestructura de l’Estat i de la B-40 i una perspectiva d’Esquerra Republicana que completament la descontextualitza de la B-40 sense definir si ha de ser la Ronda Nord o qualsevol altra cosa”. 


“El protocol és el 4t cinturó i, per tant, no podem dir que és una altra cosa”, va assegurar Soler, després de llegir part del protocol publicat al BOE. I Martori va voler matissar: “En política, i a la vida, per molt que dues persones parlin i s’intentin posar d’acord no vol dir que les dues estiguin parlant del mateix, per molt que s’escrigui un paper no vol dir que aquest s’interpreti igual per les dues parts. Hi ha una responsabilitat que s’ha d’assumir  a conseqüència d’uns compromisos”.


De la mateixa manera, Taulats es va desmarcar en la seva perspectiva sobre l’assumpte: “El que nosaltres pensem és que hi ha unes necessitats de mobilitat en transport públic molts grans i a partir d’aquestes necessitats és com s’han de dissenyar els serveis. I aquest és el problema de planificació, creiem que es planifica la unió de territoris però no pensant en el model de serveis”.  Però també va precisar que “el 4t cinturó ens obre una possibilitat de fer els serveis est-oest, aquesta mobilitat transversal històricament sempre ha estat molt complicada”

Comparteix
M'agrada
Comentaris