Toni Garcia-Duque al podi del Circuit de Barcelona-Catalunya.
Toni Garcia-Duque al podi del Circuit de Barcelona-Catalunya Albert San Andrés
10/07/2018 Esports
Toni Garcia, tercer a les 24h

El pilot castellarenc aconsegueix pujar al podi en la categoria d’Open Superbike amb el Calabria Motor

Albert San Andrés

Enguany, tres han estat els pilots castellarencs que han participat en les 24 hores de resistència de Catalunya. Toni Garcia-Duque (Team Calabria), David Jaén (Motobox.cat) i Ferran Clusellas (TSB Motos) prenien la sortida de la 24a edició d’una cursa de resistència hereva de la tradició que va començar el mític traçat de Montjuïc, on es van realitzar entre 1955 i 1986.


Les qualificacions van deixar als principals favorits, el Kawasaki Català i el Folch Endurance en primera i segona posició, mentre que l’equip sabadellenc de l’Institut Castellarnau -amb patrocini de la pastisseria Sant Jordi i dirigit pel castellarenc Julián Rodríguez- aconseguia la vuitena posició absoluta. Toni Garcia era 18è, seguit de David Jaén que marcava la volta més ràpida del seu equip per sortir des de la 20a posició. Clusellas aconseguia la 47a plaça després de diversos problemes durant la sessió, caiguda inclosa d’un company.


A les 12.00 h de dissabte, el pols s’accelerava a la recta del Circuit de Barcelona-Catalunya, on la mítica sortida tipus Le Mans -els pilots surten corrent des de la banda contrària d’on es troba la moto- deixava clavada la moto de Jaén, encarregat de sortir pel seu equip. La Yamaha YZF R1 del Motobox no volia arrencar i això deixava al de Castellar a les últimes posicions. Fent gala d’un pilotatge estratosfèric, Jaén avançava a més de 10 pilots a la primera volta i durant la primera hora de pilotatge embogia per complet, deixant al seu equip en vuitena posició, amb una lliçó de llibre de com pilotar una moto.

 

David Jaén abans d'un relleu al vespre de dissabte.

David Jaén abans d'un relleu al vespre de dissabte. || A. San Andrés


Poc després arribava el primer torn pel del Calàbria i ‘Too Fast Toni’ feia honors al seu malnom per aconseguir també una remuntada digna dels millors, buscant el cos a cos amb pilots i equips de major entitat. Des del seu box li demanaven calma: la moto no podia aguantar aquell ritme durant 22 hores més. Tot i això deixava al seu equip en la 13a posició absoluta, havent pujat a la moto en la 24a plaça.


Ferran Clusellas pujava a la seva BMW S1000RR a la tercera hora, però els problemes mecànics li impedien millorar registres.
L’equip Motobox començava a tenir problemes a la setena hora, amb el trencament d’una llanta, caient a la 24a plaça i perdent sis voltes, tot i que a meitat de cursa remuntaven novament fins a la novena posició, fins que la campana de l’embragatge es trencava ocasionant una fuita d’oli que obligava a l’equip reusenc a abandonar. Jaén es quedava sense premi a una feina espectacular. “Aquest any estava preparat per fer unes cursa amb un molt bon ritme. Va ser una llàstima tots els ensurts que vam patir, ja que teníem un bon ritme” va explicar Jaén.

 

'Too Fast Toni' saluda durant una volta amb el Safety Car a pista.

'Too Fast Toni' saluda durant una volta amb el Safety Car a pista. || A. San Andrés


Al box del Calàbria la cosa no marxava gaire diferent i se’ls afluixava la femella de l’embragatge, perdent oli. Poc després cremaven la instal·lació elèctrica i al matí patien una caiguda. La retirada del Gaspar Racing a una hora pel final els donava el podi de la categoria d’Open Superbike, arribant en tercera posició després de rodar 676 voltes, 66 menys que els guanyadors, el Kawasaki Català Aclam. “No ho esperàvem per tots els problemes que hem tingut. Però l’última hora ha estat decisiva i és el que tenen les curses de resistència, que fins al final no es decideix res” va explicar ‘Too Fast Toni’.

 

Ferran Clusellas rodant al vespre de dissabte.

Ferran Clusellas rodant al vespre de dissabte. || A. San Andrés


Clusellas, tot i els problemes amb el canvi després de la caiguda als entrenaments i de rodar gairebé tres pilots durant les 24 hores, aconseguia acabar en 29a posició final i 10a de la classe SST1. “Vam patir una caiguda als lliures i no vam poder fer dos dels quatre cronos, sortint penúltims i fent relleus molt curts, amb pràcticament tres pilots” va explicar Clusellas.

L’institut Castellarnau era quart absolut i segon a Open Superbike.


Aquesta edició de les 24 hores de resistència de Catalunya es tancaven amb un notable èxit d’assistència, amb gairebé 21.000 espectadors.

Comparteix
M'agrada
Comentaris