Jordi01_617x412
Jordi Gallardo al box de l'Estrella Galicia 0,0 amb les motos dels dos pilots Albert San Andrés
18/06/2018 Esports
Jordi Gallardo: “Com a mecànic m'agrada més com es feia abans”

El castellarenc és cap de mecànics a l’equip Estrella Galicia de Moto3

Jorge González/Albert San Andrés

El Gran Premi de Catalunya de Motociclisme aplega a nombrosos castellarencs, que en prenen part en moltes de les tasques organitzatives de l’esdeveniment. Aquest és el cas d’en Jordi Gallardo, cap de mecànics de l'equip Estrela Galícia 0,0 de Moto3, amb una dilatada experiència al mundial de motociclisme, per on ha passat per diversos equips i escuderies. El 2005 va ser campió amb el també castellarenc Dani Pedrosa a 250cc i el 2016 amb el pilot sud-africà Brad Binder, aconseguint un total de set victòries al campionat, podent treure’s l’espina que li va quedar el 2015, quan va aconseguir el subcampionat amb el portuguès Miguel Oliveira.

 

Amb motiu del Gran Premi, L'Actual va estar al Circuit de Barcelona Catalunya, per conèixer més a prop la seva feina al capdavant dels mecànics del pilot Alonso López, que va aconseguir la vuitena posició a la cursa.

 

Com s'arriba des de Castellar fins al campionat del món de motociclisme?

Vaig començar per un amic de l'escola que era pilot i competia. Com que a mi m'agradava molt la mecànica, li feia la moto i al final va acabar al campionat d'Espanya, corrent a l'equip del Sito Pons. Aleshores jo també vaig entrar amb ell a l'equip a treballar.


Quina formació vas tenir per arribar a aquest nivell?

Vaig estudiar Formació Professional de mecànica. Aleshores no hi havia escoles especialitzades com la Monlau, que és més professional i especialitzada per a la moto, així que vaig fer la formació professional de mecànics de cotxes.

 

Com ha evolucionat la feina dels mecànics a la competició des que hi treballes?
Abans es treballava molt més amb les mans, es treien els pistons i aquestes coses. En general es feia molta més mecànica, perquè ara els motors que tenim estan precintats i l'únic que podem treure és el canvi i tornar-lo a posar. Ja no toquem com abans.

 

L'Actual entrevistant a Jordi Gallardo al box del Circuit de Barcelona-Catalunya.

L'Actual entrevistant Jordi Gallardo al box del Circuit de Barcelona-Catalunya || Jorge González

 

Quina època t'agrada més, abans o ara?

Com a mecànic m'agrada més com es feia abans, era més feina de mecànic. M'agrada embrutar-me les mans i era més èpic.


Respecte a l'ambient de treball als circuits, com ha canviat amb el temps?

Ara tot és més professional. Abans era tot més casolà, ho feies tot amb les mans, en canvi ara tot és més regulat. Per exemple al box; abans muntàvem quatre lones i ja està, ara tot ha d'estar perfecte pels patrocinadors. Això també els hi passa als pilots. Ara pugen molt joves, però ja tenen l'obligació d'entrenar cada dia, d'anar a un psicòleg esportiu, tot molt més professional que abans.


Quina és la teva responsabilitat dins de l'equip com a cap de mecànics?

El que nosaltres fem és intentar solucionar els problemes que pugui tenir el pilot, és a dir, posar a punt la moto. La meva funció és gestionar tota la feina dels mecànics i prendre les decisions tècniques que s'hi hagin de prendre, com la relació de canvi que farem servir, les molles que utilitzarem a les suspensions i tot el setting general de la moto. A més també has d'estar tot el dia en contacte amb el pilot per analitzar telemetria, per repassar vídeos, etc. Fas un seguiment intensiu durant tot el dia.


Ara treballes a l'Estrella Galícia 0,0, però tens una llarga trajectòria. Explica’ns!

Vaig començar el 1996 amb Honda 500 i des d'aleshores i fins ara, he passat per Honda, Aprilia, KTM i ara torno a ser un altre cop amb Honda amb l’Estella Galícia 0,0.


Al teu equip teniu dos pilots molt competitius a la categoria de Moto3 com són l'Aron Canet i l'Alonso López. Què espereu de la cursa de casa?

Aquí només pensem a guanyar. El que no sé dir-te és qui dels dos ho farà, però aquí l'objectiu és la victòria. Intentarem guanyar amb els dos. Són pilots molt competitius i amb molt talent.

 

Gallardo treballant abans dels entrenaments lliures al box.

Gallardo treballant abans dels entrenaments lliures al box. || David Felipe-RACC

 

Amb motiu d'aquest Gran Premi de Catalunya, tenim al castellarenc més il·lustre de MotoGP de plena actualitat, amb el futur de Dani Pedrosa a l'aire per primera vegada des que va començar. Què hauria de fer?

Jo crec que encara li queden un parell d'anys per continuar, com a mínim. El que passa és que penso que està esperant a tenir la millor moto possible per decidir si continua o no, però la meva intuïció em diu que continuarà.


Què té Castellar amb les motos per tenir tants protagonistes de les dues rodes?
Sí, som molts. Hi ha en Dani [Pedrosa], en Carmelo [Morales], ara en Max [Sánchez] i l'Èric Rubio al motocròs. Abans hi havia el Toni García i molts més. A banda de tots els que fan les 24 Hores i similars. Suposo que el fet que per sortir de Castellar sempre hagis de passar per carreteres de corbes té molt a veure. Però sempre ha existit motor, no només asfalt sinó també molt trial, molt enduro.

Comparteix
M'agrada
Comentaris