Durant les últimes setmanes estem veient els efectes del dèficit d’inversió que pateix Catalunya: autopistes col·lapsades, accidents ferroviaris i problemes als ports i aeroports.
Deficiències que afecten el dia a dia dels catalans i atempten contra la nostra seguretat i mobilitat.
Per seguir avançant cap a una societat pròspera, necessitem inversió. I és que el nostre país representa més del 18% de la població de l’Estat, i genera més del 19% del seu PIB, és un insult i una aberració econòmica que només s’executi el 36% d’allò que, segons Madrid, ens mereixem. Estem cansats que no passem de les paraules als fets.
I aquest divendres passat, hem pogut veure un clar exemple amb la presència de la ministra de Transports i Mobilitat, Raquel Sánchez, a explicar el que ja sabem i que ja fa dècades que hauria d’estar fet i en funcionament.
Creiem que el traçat d’aquesta infraestructura és molt clar i està acordat entre tots els municipis implicats.
És una infraestructura planera sense gaires dificultats orogràfiques. El tram més complex és la connexió amb la carretera de Castellar. Referent aquest punt, des de Junts per Castellar estem d’acord a soterrar el tram entre el nord de Sant Julià amb el sud de Can Deu, per posteriorment travessar l’orografia del Ripoll fins a la carretera de Castellar a través d’un viaducte. Amb aquesta proposta no s’haurà de tallar cap arbre del ja malmès bosc de Can Deu.
Durant l’acte, lamentem que els tres alcaldes socialistes no aprofitessin la visita de la ministra per mostrar el seu rebuig al dèficit d’inversió del Govern central a Catalunya i la poca vergonya dels funcionaris espanyols a l’hora d’executar els pressupostos aprovats. Tanmateix, no els va faltar temps per criticar que cap representant de la Generalitat va fer acte de presència.
Amb aquestes accions queda palès quins són els interessos dels alcaldes implicats. Sembla que és més important la política partidista que no pas la defensa dels interessos dels ciutadans.
De totes maneres, encara que critiquem aquesta posada en escena, que amb una nota de premsa hauria estat suficient, celebrem que al final sigui la Generalitat qui planifica i adjudica les obres, i que després passi la factura a Madrid.
Ara que aquesta infraestructura la planifica la Generalitat, des de Junts per Castellar proposarem que en el disseny del viaducte s’incorpori l’estructura per a les futures vies del tren, evitant així la construcció d’un segon viaducte, reduint-ne els costos de l’arribada del tren a Castellar i el seu impacte mediambiental.