31/10/2025 Opinió
Compromís amb el seguiment i l’execució del pressupost
Joan Juni Ramon

En la nostra intervenció al darrer ple municipal, vam tornar a posar sobre la taula la importància de fer un seguiment rigorós de l’execució del pressupost. No n’hi ha prou amb aprovar uns bons acords de pressupostos; cal assegurar-se que allò pactat es duu realment a terme. Per això, com fem cada any, hem revisat les dades tancades a 31 d’agost i hem constatat que encara hi havia diverses inversions pendents d’executar, algunes d’elles de pes.
Després de demanar informació a secretaria sobre l’estat de les licitacions, hem rebut resposta ràpida i transparent –un fet que agraïm sincerament– i podem confirmar que les obres de la urbanització dels terrenys de la Playtex per a habitatge assequible i la construcció de l’aparcament a l’antiga fàbrica del Pascuet ja tenen empreses adjudicatàries i que les obres començaran en les properes setmanes. Són projectes importants, que esperem que avancin amb bon ritme i sense més retards.
Pel que fa a la rotonda de la cruïlla del Viena, en el moment de la nostra intervenció al ple encara no s’havien iniciat les obres, però pocs dies després –fa aproximadament dues setmanes– l’empresa Bon Preu - Esclat ja les ha començat. Es tracta d’una actuació llargament reclamada que millorarà la seguretat viària i la mobilitat d’una zona que guanyarà molt de moviment amb la urbanització de la Playtex i la construcció del nou supermercat.
Pel que fa al projecte dels contenidors tancats, tot i el retard, sabem que ja estan pendents d’arribar per començar la substitució progressiva. És una millora necessària i esperada per avançar cap a un sistema de recollida més net, ordenat i eficient.
Més enllà del que vam comentar al ple, també tenim altres compromisos pressupostaris encara pendents, tant d’aquest any com de l’anterior: la continuació de les excavacions arqueològiques a Castellar Vell (sectors 5 i 6), que prometen nous descobriments sobre el nostre passat; les primeres proves dels passos de vianants intel·ligents, una aposta per la seguretat i la innovació, i l’arbre de Nadal de grans dimensions, del qual ja s’ha licitat l’adquisició.
Des de Junts per Castellar, continuarem fent una oposició responsable i constructiva, exigint el compliment dels acords i vetllant perquè cada euro dels pressupostos arribi realment a la ciutadania en forma de projectes concrets i millores visibles. Els acords serveixen de poc si no es compleixen, i nosaltres hi serem per assegurar-nos que allò que s’ha promès es faci realitat.
 
 

Comparteix
M'agrada
Comentaris