CarmeloM2_950x634
Carmelo Morales celebra la victòria en la segona cursa de Superbike del CEV a Los Arcos.
28/07/2020 Esports
Carmelo Morales: el retorn del rei

El ‘31’ surt líder del campionat després d’una victòria i un segon lloc a Navarra.  A Max Sánchez se li queda petita la moto

Albert San Andrés

Espectacular arrencada de la temporada de l’estatal de Superbike, on el castellarenc Carmelo Morales surt líder de la categoria després de l’adaptació total a la nova Yamaha de l’equip Cardoso Racing. ‘Carmelito’ torna a abonar-se al podi amb una victòria i un segon lloc al circuit navarrès de Los Arcos.


En els últims dies s’està parlant molt del tercer lloc de Valentino Rossi al circuit de Jerez. Aconseguir-ho amb 41 anys és tota una proesa, però no desmereix en res la fita que durant el mateix cap de setmana ha aconseguit Morales. Amb 42 anys -és vuit mesos més gran que l’italià- el castellarenc ha tornat a aconseguir una victòria en el campionat d’Espanya, després del doblet aconseguit a Xest el setembre del 2018.


Vint-i-dos mesos són molts per a un campió, que va veure com la temporada passada, la falta d’evolució dels pneumàtics de la BMW de l’easyRace li impedia ser competitiu. Ara amb la Yamaha R1 del Cardoso Racing i un exhaustiu entrenament, ‘Carmelito’ va tornar al podi en el qual promet ser un dels anys més emocionants de la seva carrera esportiva, amb rivals de l’alçada de Jordi Torres -absent a Navarra-, Ángel Rodríguez, Xavi Pinsach o Román Ramos, en una de les graelles més competitives i amb més nivells dels últims campionats. L’ESBK 2020 constarà d’un total de sis proves puntuables, amb gairebé dues curses en tots els caps de setmana.


Amb el segon lloc en la qualificació de dissabte, a només +0.197 de Pinsach (XTech-Kawasaki), la primera cursa era de domini de l’exmundialista Román Ramos, que s’imposava amb +1.631 sobre el ‘31’, que després d’una sortida dolenta havia de remuntar des de la cinquena plaça. “La carrera no ha anat malament. La sortida no ha estat molt bona i en les primeres voltes he estat una mica conservador. A poc a poc he anat agafant ritme i m’he concentrat més, el volta a volta que hem fet ha estat bastant bo i ens ha permès remuntar, en un circuit on avançar és molt complicat” va explicar el pilot després d’una cursa on Miquel Pons (LaGlisse), va completar el podi.


En la segona, ja el diumenge, Morales queia a la 3a plaça, recuperant aviat la segona i marcant volta ràpida al tercer gir. Rodant amb un bon ritme es desfeia de la competència per tornar al calaix més alt del podi de nou. “Hem sortit més concentrats, sobretot jo, podent anar més a l’atac que en la primera. S’han fet petits canvis que m’han fet tenir més confiança amb la moto i he pogut donar el millor”. Ramos (Palmeto) i Marc Alcoba (ETG) el van acompanyar al podi. El ‘31’ surt colíder del campionat amb 45 punts, empatat amb Ramos.

 

A Max Sánchez, la moto li ha quedat petita i ja no és competititva.

A Max Sánchez, la moto li ha quedat petita i ja no és competititva. || Cedida


A Moto4, la història no anava igual de bé. Max Sánchez va arrencar la tercera temporada en la categoria amb moltes esperances, però poc podia esperar que el creixement li jugaria una mala passada.


L’estirada del pilot en els últims mesos, que ha passat de l’1,47 a l’1,54 d’alçada i de 39 a 47 kg de pes, li ha fet perdre competitivitat damunt les motos de la categoria, on el pes minva molt l’acceleració d’un tipus de moto poc potent. De fet, es calcula que un quilo de més, equival a un cavall de potència menys, motiu pel qual, Sánchez no podrà comptar amb gairebé set cavalls en la mateixa moto de la temporada passada.


“Hem sofert molt en les acceleracions, on no aconseguíem igualar-nos a la resta de pilots” explica el Sergio Sánchez, pare i team manager. Amb un 12è lloc en la primera cursa i un esforç titànic, el pilot havia d’apurar al màxim en les frenades, obrint gas abans i rascant segons en la sortida de les corbes, el que li va costar tres segons de penalització en la segona cursa, per acabar 13è. Sánchez ni tan sols cap sota del carenat de la moto, rascant el casc pels cops durant la cursa i perjudicant seriosament l’aerodinàmica.


Ara l’equip només pensa en la cursa d’aquesta setmana al Circuit de Barcelona-Catalunya i en buscar solucions, que segurament passin pel canvi de categoria.

Comparteix
M'agrada
Comentaris