El Xavi i l’Arnau posen a l’arribada de l’aventura juntament amb el seu Range Rover Classic 300.
El Xavi i l’Arnau posen a l’arribada de l’aventura juntament amb el seu Range Rover Classic 300. Cedida
14/12/2018 Esports
Arnau i Xavi Martin completen amb èxit la Maroc Challenge

Els castellarencs completen la prova en novena posició

Albert San Andrés

La proliferació els últims anys de proves low-cost al nord de l’Àfrica ha permès a multitud de pilots amateurs endinsar-se en l’apassionant món del ral·li-raid i emular -salvant les diferències- els mites del Dakar d’anys ençà. La Maroc Challenge va ser la precursora d’aquestes curses que ara es compten a grapats i l’escollida per dos castellarencs per iniciar-se sobre la sorra del desert. Xavi i Arnau Martin van tastar el pols saharià en primera persona al volant d’un Range Rover, un dels tot terreny més efectius de la història de l’automoció.


Més de 2.000 quilòmetres esperaven a la dupla, separats en sis etapes. Amb sortida a Nador, on els cotxes arribaven en ferri, l’etapa d’enllaç per carretera convencional -tot el que pugui tenir de convencional una carretera en territori semidesèrtic- de poc més de 200 km fins a Erfoud, no comptabilitzava per a la classificació final. Amb 180 inscrits, l’organització ja avisava que aquesta edició hivernal seria la que més sorra tindria de la història, pel que es separaven els participants en tres categories: turismes, Tot Terreny Adventure i TT Raid.


Emmarcats dins de la TT Adventure, els Martin -tiet i nebot- es van trobar amb etapes de més de 400 km i set hores llargues de conducció, tot un repte de resistència que emula les grans travesses dels tuaregs.
Després d’1:22,48 de recorregut i la 16a posició al sac, al final de la primera etapa, entre Midelt i la ciutat oasi d’Erfoud, els Martin van fer entrega de l’ajuda humanitària que portaven per aquesta aventura.


El segon dia, les condicions s’endurien amb més de cinc hores de conducció, i van acabar en 21a posició. Però era el tercer el que els portava a les dunes d’Erg Chebbi amb més de sis hores dins del Range Rover Classic 300 dièsel per acabar en 22a plaça.


Havent tastat la duresa del desert i en la 14a posició a la general, els Martin iniciaven la quarta etapa sense cap intenció més que la de gaudir, però eren la sorpresa i van marcar el segon millor registre de la categoria (7:16,26) i escalant fins a la cinquena posició de la general.


Amb només dues etapes pel davant, la pujada d’adrenalina del dia anterior els passava factura per caure a l’última posició per no completar els diferents punts de pas obligatoris. En l’última, un resultat semblant els relegava a la novena posició final.


Xavi Martin va destacar en arribar a casa que van completar la prova “sense cap problema mecànic ni d’orientació” afegint que “l’entrega del material va ser un dels moments més gratificants de la cursa. La carrera està molt ben organitzada i cada vegada es va superant en participació, tant en l’àmbit nacional com internacional”.


Les ganes de tornar al desert sempre queden i “l’experiència ha estat total, sobretot per l’Arnau, ja que era la primera vegada que viatjava al Marroc. Ja estem pensant en l’edició del 2019”.

Comparteix
M'agrada
Comentaris