IMG 2947_1440x961
La directora de l'Institut Escola Sant Esteve, Mònica Díaz, parlant amb altres professors
01/04/2020
Docència virtual a partir del 13 d’abril

Els centres escolars tanquen l’avaluació del segon trimestre a data del 12 de març i l’inici del tercer es farà en ple confinament. Mentrestant utilitzen la tecnologia per fer propostes i reptes

Les escoles van tenir la seva darrera classe presencial el 12 de març, abans que es tanquessin tots els centres l’endemà per fer front al contagi del coronavirus. El Departament d’Educació fixa aquesta data límit, la del 12 de març per obtenir les qualificacions corresponents a la segona avaluació en funció de les observacions i indicadors recollits. Educació també estipula que entre el 12 de març i el 13 d'abril –data en què finalitza la pròrroga de confinament-  no es considerarà, en cap cas, ni lectiu ni qualificable encara que reconeix que “amb tota probabilitat, l'inici de la tercera avaluació es farà en situació de confinament” i que per això “la docència s'haurà de fer de forma virtual i l'avaluació també serà qualificadora”.

Educació disposa que les tasques realitzades durant el confinament han de suposar un valor afegit en l’avaluació de l’alumne, i no una penalització, ja que “no es pot garantir que tots els alumnes disposin de les condicions materials adequades per a portar-les a terme a distància”.

 

I MENTRESTANT, QUÈ FAN LES ESCOLES?

La directora de l’Institut Escola Sant Esteve, Mònica Díaz, ha explicat que “el contacte amb les famílies i l’alumnat es fa a través del web de l’escola i dels blogs de cada nivell i el correu de centre a partir de quart de primària”. En aquest temps, els mestres “estan penjant diferents propostes, missatges, reptes, ampliació dels temes que s’estaven treballant però no estem ampliant temari ni tampoc fent cap tasca que sigui avaluable”. Els alumnes de 5è, 6è i 1r d’ESO segueixen les tasques a partir del servei web Google Classroom.

 

WhatsApp Image 2020 03 30 at 18.18.32La cap d'estudis d'ESO, Rosa Maria Baró, en un claustre virtual amb membres del professorat

 

La cap d’estudis d’ESO de FEDAC Castellar, Rosa Maria Baró, reconeix que als alumnes de secundària “els estem donant feina i la nostra intenció seria avançar una mica en el temari però de moment estem acabant allò que teníem a mitges”. Per als més petits, les professores han creat un drive compartit amb els pares amb propostes diàries i a través de les famílies es connecten amb videoconferències. Els alumnes a partir de 4t de primària i fins a quart d’ESO  tenen també el Google Classroom “on pengem les propostes, les podem corregir i els podem fer comentaris”, explica Baró.

Comparteix
M'agrada
Comentaris