El Centre d'Estudis Castellar - Arxiu d'Història no podrà oferir la visita guiada, excepcionalment, el proper 29 de març
El Centre d'Estudis Castellar - Arxiu d'Història ha comunicat que aquest proper diumenge, 29 de març, no podrà obrir les portes del Centre d'Interpretació del Nucli Arqueològic de Castellar (CINAC) per causes alienes a l'entitat. La resta de dates fixades per a la visita al centre sí que es mantenen.
El Centre d’Interpretació del Nucli Arqueològic de Castellar (CINAC) és un espai dedicat a la descoberta i difusió del patrimoni històric local. Està ubicat a la Casa Ribas (carrer de la Mina, 9-11), seu del Centre d’Estudis de Castellar – Arxiu d’Història, i mostra les restes arqueològiques trobades a la plaça Major a partir de les excavacions iniciades l’any 2003.
L’exposició permanent inclou més de 2.000 peces arqueològiques —objectes metàl·lics, elements de bijuteria, peces de vidre i altres materials— que permeten recórrer la història de Castellar del Vallès des de la prehistòria fins a l’època visigòtica i medieval. També s’hi poden veure reproduccions de tombes i plafons explicatius que contextualitzen les troballes.
El CINAC no és només un espai expositiu: vol ser un centre viu i interactiu, amb capacitat d’evolucionar i d’acollir noves mostres temporals. A més, forma part de l’oferta educativa del municipi a través de la Guia Didàctica, amb activitats adreçades a escoles i instituts.