Sis professionals de Castellar del Vallès han fet tàndem amb el mag de Badia, que ha fet el salt al teatre, a Nova York, durant 10 dies
Broadway ha estès la catifa vermella per rebre l’equip del Mago Pop que, el passat 20 d’agost, va estrenar al teatre Ethel Barrymore de Nova York. Amb el mag, hi treballen sis professionals castellarencs, que ens han narrat l’experiència del somni americà.
Ells són Pep Martí (disseny gràfic i vídeo), Dani Ras (il·lustrador), Marc Tresserras i Bernat Mumbardó (departament Comercial), Dídac Prat (tècnic i cap de Màgies), i Pilar Pérez, mànager de l’Antonio Díaz.
Es van sumar també a l’estrena els castellarencs Joan Grané, qui va ser el productor executiu de Nada es Imposible i Nada es Imposible - Broadway Edition, i la Carla Graells, qui havia portat la producció d'El Mago Pop.
L’oportunitat del Mago Pop d’estrenar a Broadway no va arribar per casualitat. “Nosaltres hem buscat anar-hi, ja portàvem cinc anys cuinant-ho”, diu Pérez, la mànager de l’Antonio Díaz. Reconeix que la Broadway league és molt tancada i aconseguir que algú de fora pugui estrenar és realment difícil. “Vam haver de fer una investigació de tots els teatres, picar moltes portes, i no tots ens rebien”, afegeix Pérez.
Abans de tancar l’espectacle a Broadway, els van voler conèixer i, per tant, van visitar Barcelona per veure l’espectacle. “Se’n van enamorar i vam tancar contracte el mes de febrer de 2020”. Però aleshores va començar la pandèmia.
A partir d’aquell moment, ambdues parts van seguir en contacte. L’equip del Mago Pop va mirar altres teatres, però molts havien tancat i molta gent havia perdut la feina. Per aquest motiu, van haver de tornar a pica pedra. “Mentrestant, nosaltres estàvem engrandint l’espectacle, fent-lo més espectacular, i vam haver de buscar un teatre mes gran”. Fins aleshores, s’havia representat Nada es imposible i van fer-lo créixer convertint-lo en Nada es imposible - Broadway edition.
El procés ha estat molt complex, amb moltes reunions i anades i vingudes. Als Estats Units no hi ha seguretat social i tot va amb sindicats, també els teatres. “Finalment, ens vam arriscar, sense inversors”.
Les primeres impressions de l’equip del Mago Pop a Nova York es remunten als dies 1 i 2 de juny, quan van anar a fer reunions amb l’equip d’O&M i amb l’Agència de Comunicació AKA. “Estem molt contents dels serveis que ens han ofert i com han promocionat el nostre espectacle i l’Antonio Díaz com a il·lusionista”.
L'estrena de 'Nada es imposible - Broadway edition'
Per l’estrena, el Mago Pop va aterrar a Nova York amb un avió il·lustrat amb la seva pròpia imatge. “Va ser el primer artista europeu amb un espectacle unipersonal que va aconseguir arribar a Broadway aterrant amb el seu propi avió, no s’havia fet mai i va xocar molt”.
Durant els 10 dies a Broadway, el Mago Pop va fer 18 representacions, que van ser un èxit de vendes. “L’estrena va ser increïble, el públic novaiorquès ens ha rebut molt bé, i també hi va haver espanyols que van aprofitar el viatge per venir-nos a veure”, diu Pérez.
També han rebut molt bones crítiques de la premsa americana. De fet, Díaz va fer una intervenció al programa ‘Today Show’ de la NBC, líder d’audiència dels matins als Estats Units. “L’Antonio va apostar per fer un súper joc que va ser un èxit brutal i que es va fer viral a tot el món”. Gràcies a això, van sorgir moltes més peticions d’entrevistes i Díaz es va fer famós. “L’aturaven pel carrer i li demanaven fotos”.
La il·lusió d’anar a Broadway, doncs, s’ha convertit en felicitat. “Tot ha sortit perfecte, n’estem molt contents”, afirma Pérez. “El Mago Pop és, segurament, l’il·lusionista més espectacular del món ara mateix, el que ha aconseguit ell només seria equiparable al que va fer en el seu moment David Copperfield”, diu la seva mànager, que afegeix que “Díaz és un il·lusionista talentós i també un creador dels seus shows perquè fa coses diferents”. En aquest sentit, el seu look s’escapa de l’estereotip dels mags, “ell vesteix com si fos un cantant de pop”. També té visió empresarial i procura que els números surtin: “Vetlla perquè la gent que hi treballem puguem viure d’això, que a l’empresa siguem com una família”.
Tot i que Broadway els va proposar prorrogar, “no serà possible perquè tenim programats els propers dos anys”. De moment, tornen al Teatre Victòria de Barcelona a partir de l’octubre. Després, actuen al teatre propietat del Mago Pop, el Branson Magic Theatre (Missouri), des del mes de maig i durant tot l’estiu, i després, fan temporada a Madrid.
Mago Pop a Broadway. || EL PERIÓDICO