Aquest dissabte, la biblioteca municipal acull l'Hora del Conte Infantil
La Companyia Teatrem, de Manresa, actuarà aquest dissabte dia 11, a les 11.30 h, a l’Hora del Conte Infantil de la Biblioteca Antoni Tort. La sessió parla de la igualtat, i tractaran temes LGTBI. “Expliquem contes per poder acostar tots els temes relacionats amb aquests col·lectius als més petits”, diu l’Emma, de la Cia. Teatrem.
El primer conte es titula Cua de sirena, i parteix d’un conte il·lustrat per Joan Turu i del curtmetratge amb nom homònim, d’Alba Barbé. Explica la història “d’un nen que s’adona que li agrada vestir-se de sirena”. A la història, uns companys se’n riuen, però a través d’un somni entén que ell ha de ser i s’ha comportar com ell se senti millor.
L’altre conte es titula Unes colònies d’aventura, i en aquesta història “un nen descobreix que tothom ha de ser lliure d’estimar qui vulgui, sigui qui sigui”. Aquest nen veu un parell de noies que es fan un petó “i els monitors els expliquen quines són totes les realitats que existeixen, totes vàlides”.
En aquestes sessions que fa la companyia, “encara ens adonem que falta una normalització real d’aquesta realitat que estem vivint”. En aquest sentit, sempre hi ha nens que queden sorpresos, però sobretot són les famílies, els adults, que entren en conflicte. “Explicant contes fem activisme, els nens són les futures generacions”.
Teatrem és una companyia d’espectacles per a públic familiar, de petit i gran format, i també per a adults. Va visitar la Biblioteca Municipal Antoni Tort el Sant Jordi 2022.